הכירו את 'נוה עמית': דיור מוגן בירושליםערוץ 7

צוות ערוץ 7 יצא לדיור המוגן 'נוה עמית' שבשכונת רמת אשכול בירושלים, לפגוש את מנהל הרשת ואת הדיירים בימים המורכבים העוברים על כולנו.

מיקומו של בית הדיור המוגן, סמוך מאוד למרכז המסחרי ברמת אשכול מאפשר נגישות קלה לסניפים של ארבעת הבנקים הגדולים, לשני סופרים, למסעדות, בתי קפה ומקומות נוספים ל'שופינג' ובילוי עם המשפחה והחברים החדשים מ'נוה עמית'. "הדיירים מרגישים בבית ולא מרגישים שהם עזבו את הבית", מספר רוני עוזרי, מנהל רשת 'נוה עמית'.

"אנחנו בנוה עמית נותנים שירות רפואי איכותי לדיירים. בכל יום יש שירותי אחות. יש שני רופאים בכירים מאוד, מומחים בגריאטריה, והם אלה שמעניקים את השירות לדיירים", אומר עוזרי המציין כי בקופות חולים יש לעיתים תור של מספר חודשים על מנת לקבל שירות מרופא מומחה שכזה, וב'נוה עמית' הרופאים זמינים ומיידיים למען הדיירים.

'נוה עמית' - דיור מוגן בירושליםפרסומי ישראל

נתון חשוב נוסף אותו מזכיר עוזרי הוא שבניגוד למקומות אחרים אין חובת פיקדון בתשלום, "אדם יכול להגיע, לשלם תשלום חודשי ללא מחויבות ארוכת טווח, בלי לשבור חסכונות. זה דבר שנותן ביטחון רב לדיירים".

בין השירותים אותם מקבלים הדיירים בית כנסת, שיעורי תורה, הרצאות אקטואליה, חוגי העשרה ועוד וזאת לבד מבתי הכנסת השונים בנוסחים שונים שבסביבת הבית. רבים מהחוגים מהווים עבור הדיירים סוג של 'ריפוי בעיסוק' כמו חוגים בקרמיקה, תפירת בובות ותכשיטנות. עוזרי מזכיר גם את חיי החברה התוססים והפעילויות כהתעמלות, מוסיקה לסוגיה ועוד.

על תקופת הקורונה המורכבת אומר עוזרי כי מתאפשר לבני משפחות הדיירים לבקר במקום בחצר הבית ובהתאם לכללים המחייבים חבישת מסכות, ובכל שבוע מתבצעות בדיקות קורונה לכלל העובדים, "ברוך ה' מצבנו טוב מבחינת קורונה. הדיירים מוגנים ושומרים על עצמם ואנחנו שומרים עליהם".

עוזרי מוסיף ומספר על רשמים אותם הוא מקבל מהדיירים על חבריהם שנותרו לבדם בבתיהם הפרטיים בעוד הם, דיירי הבית, נמצאים עם חבריהם בפעילות מתמדת ומגוונת.

"יש לנו מסר ברור לבני המשפחה. תפקידנו לדאוג להורים שלהם. הילדים כמעט ולא צריכים לדאוג להורים. אנחנו דואגים להם לסדר יום, לטיפולים רפואיים, להתחייבויות והפניות רפויות ולביטחונם הכלכלי. המצב החברתי והמעקב הרפואי והתזונתי גרם לכך שהדיירים כאן מרגישים במצב מעולה, וזה דבר שחוסך תרופות וטיפולים נוספים".

על תפקידו כמנהל הרשת אמר עוזרי כי הוא מתמלא בתחושת שליחות וזכות לשרת את הדיירים מדי יום ולקבל את התגובות החיוביות מהדיירים עצמם. על עובדי 'נוה עמית' הוא מוסיף: "העובדים כאן מסורים מאוד. זה צוות חם ואוהב וער לכל צרכי הדיירים. זה ממש מרגש ומהמם"

"יש כאן חיים עם משמעות, חיים איכותיים עם חברה נהדרת וצוות נהדר ונעים לראות כל בוקר את הדיירים מחייכים ומרגישים שיש להם משמעות לחיים", דברי עוזרי.

לאתר 'נווה עמית' לחץ כאן

צילום: רפי פריימן
צילום: רפי פריימן
צילום: רפי פריימן
צילום: רפי פריימן
צילום: רפי פריימן
צילום: רפי פריימן
צילום: רפי פריימן
צילום: רפי פריימן