זוגיות
זוגיותצילום: iStock

פרויקט 252 מביא לכם את התשובות הנבחרות לשאלות שנשאלו המאמנים ומומחי הזוגיות במסגרת פינת 'הכה את המומחה' והפעם: על הכוח להתחיל בקשר חדש לאחר קשר ארוך:

שלום!

קודם כל, רציתי להודות על הפרויקט המדהים הזה, שעוזר כל כך.

רציתי לשאול איך שואבים כוח לחזור לצאת אחרי קשר רציני שנחתך. קשה לעבור מקשר עמוק, למקום חדש ורדוד. תודה.

תשובה:

קודם כל, אני בטוח שזה לא קל.

לעבור ככה מקשר אישי, עמוק, וכל החלומות שאולי כבר רקמת, לפגישות עם בחור אחר, זה באמת קשה. אבל בכל זאת, החיים נמשכים וצריך להתקדם. אני מציע כמה נקודות שתשימי לב אליהן:

1. צריך לדעת לחתוך. ההתמודדות שנראית עכשיו כל כך קשה, היא חלק מהחיים שלך ולא כדאי שתיתקעי במה שכבר לא הולך לקרות. החיים שלך נמשכים ואם עם א' זה לא הלך, זה ילך עם ב', או ג' או ד'.

2. אם הקשר הסתיים, כמה טוב שזה קרה עכשיו, ולא אחרי אירוסין, ולא אחרי נישואין... אם זה לא מתאים, איזה מזל יש לך שזה קרה עכשיו!

3. תיזכרי בחוויה שלך במפגשים. הבחור כבר לא שם והוא לא רלוונטי. אבל החוויה שלך רלונטית ותנסי לראות מה את קיבלת שם וכיצד את מקבלת חוויה טובה בקשר הנוכחי.

4. היזהרי מהשוואות! את לא חייבת לשחזר את התחושה הטובה שהיתה לך עם אותו בחור. תהיי פתוחה לחוויה טובה עם בחור אחר, כי עם כל אדם יש לנו מערכת יחסים ייחודית. המרחב הזוגי שנוצר עם כל אדם הוא שונה ומה שהיה לך טוב עם פלוני, יכול להיראות אחרת עם בחור אחר. תני למציאות להפתיע אותך ותהיי פתוחה לדברים אחרים בקשר חדש!

5. כאנשים שמאמינים בקב"ה, כזה דבר חשוב לא קורה סתם. הבחור הקודם לא שייך אליך. ומנגד, בעז"ה, תמצאי בחור אחר, ששניכם באמת תרצו בקשר הזה!

מאחל לך שתמצאי במהרה קשר רציני, עמוק שילווה אותך כל החיים!

***

התשובה נענתה ע"י אליחן אמיתי - עובד סוציאלי קליני ומטפל מיני, מנבחרת המאמנים של פרויקט 252