חיים ביבס
חיים ביבסצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראשי ערים ובכירי המגזר העסקי קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לתפקיד פרוירקטור הקורונה במקומו של פרופ' רוני גמזו שצפוי לפרוש בנובמבר ולחזור לניהול בית החולים איכילוב.

ביבס נחשב למקורב לנתניהו וזוכה לתמיכה של שורת ראשי ערים. "בשל הניסיון המצטבר ומתוקף תפקידו, אנחנו קוראים לך למנות את יו"ר השלטון המקומי, מר חיים ביבס בראש תכנית הרמזור וחבר בקבינט, לצד משרד הבריאות, המל"ל, פיקוד העורף והממשלה", כתבו ראשי הערים גבעתיים, אשקלון, בת ים ועוד.

"יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס הוא האדם המתאים לרכז ולתכלל את הנושא בשטח יחד עם פיקוד העורף", כתבו לראש הממשלה ולשרי קבינט הקורונה. "ביבס מצוי מתחילת המשבר בקשר יומיומי עם כל ראשי הרשויות, מעודכן במצבם ומנהל חדר מצב המרכז את כל האינפורמציה הדרושה לניהול המשבר ברשויות".

"תפקידו כראש תכנית הרמזור יהיה להגדיר מחדש את המדדים, לרכז תמונת מצב יומית, לקחת חלק בדיונים ובהחלטות של הקבינט, להביא לשם את השטח, להציף בעיות ולעדכן בצעדים הנדרשים את הגורמים המתאימים".

על פי הדיווח ב''ישראל היום'', ראשי הערים ביקשו כי תוכנית הרמזור תיושם מיידית ודרשו לקבל עוד סמכויות על מנת למגר את המגפה. "סגר לבדו לא יפתור את מצב התחלואה לטווח ארוך. בלי תוכנית אסטרטגית מקצועית ומקיפה לא נוכל לחזור לשגרה גם בעוד חודשים ארוכים. כדי להימנע מסגר שלישי ולא פחות חשוב כדי לעצור את שרשרת ההדבקות שמקריסה את הכלכלה והחברה הישראלית, אנו מבקשים ממך להחזיר לאלתר תוכנית דיפרנציאלית בניהול השלטון המקומי".

"אנחנו ברשויות המקומיות יודעים לנהל באופן מקצועי את חיי היום יום של התושבים שלנו, התושבים ובעלי העסקים מגלים בנו אמון מלא, ויש ברצוננו גם במקרה הזה לפעול על פי פרמטרים שקופים וידועים כך שהציבור על כל חלקיו , ידע מה עליו לעשות על מנת לחיות עם כמה שפחות הגבלות".

מוקדם יותר היום קרא יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר למנות את משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לפרויקטור הקורונה.

"מה שחשוב זה מבחן התוצאה ובשונה מגמזו - משה בר סימן עמד בו בהצלחה", הסביר ח"כ זוהר. לדבריו "בגל הראשון הצליח לבלום את העלייה בכמות הנדבקים בקורונה ואף להוריד את מספר החולים והמונשמים. אין מתאים ממנו לשמש כפרויקטור הקורונה".

ב"ידיעות אחרונות" דווח כי משה בר סימן טוב קיבל בימים האחרונים הצעה מראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור לתפקיד ניהולי בכיר במאבק בקורונה, לקראת פרישתו הצפויה של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו בסוף חודש אוקטובר.

בעבר כבר קיבל מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, שכיהן בתפקיד במהלך הגל הראשון של הקורונה, הצעה לחזור ולשמש בתפקיד ביצועי – אך סירב. בר סימן טוב מסר בתגובה כי "גורמים בממשלה מתייעצים איתי מעת לעת ואני מביע את דעתי בנוגע למצב, אבל לא ניתנה שום הצעה קונקרטית".