פיפ"א
פיפ"אצילום: אייסטוק

ממשלת ישראל גורמת לפגיעה ספורטיבית בקבוצות ישראליות? פחות משבוע מאז הוחלט על ידי הממשלה להטיל סגר כללי בכל רחבי המדינה, למעט מה שהוגדר כחיוני, בהתאחדות לכדורגל מנסים למזער נזקים כלכליים ובעיקר ספורטיביים.

במכתב רשמי ששלח מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רתם קמר, למנכ״לית פיפ״א פטמה סמורה, ביקש זה לדחות את מועד סגירת חלון ההעברות עבור הקבוצות הישראליות למועד אחר, זאת לנוכח הסגר במדינה.

על פי החלטת פיפ"א מאשתקד, מועד סגירת חלון ההעברות הינו בעוד כשבועיים, כשגל הקורונה הראשון שהיכה בכל העולם, הביא אותם לדחות את חלון ההעברות עד ל-12 באוקטובר. בפיפ"א קיוו כי הקבוצות בכל רחבי העולם יוכלו לסיים הכנותיהן לעונה הנוכחית עד לתאריך זה, אך נראה כי זו היא רק ההתחלה של הגל השני שעשוי להכות בעוצמה גדולה יותר מהגל הראשון.

במכתב שנשלח לפיפ"א נכתב כי לנוכח הסגר, ישנו חוסר יכולת גדול של המועדונים להנחית כאן זרים למבחנים כאשר גם מתכונת עבודה חלקית בלבד של משרדי הממשלה הרלוונטיים פוגעת בהכנות הקבוצות לעונה שכבר נפתחה וכרגע הוקפאה בשל החלטת הממשלה על סגר במדינה.

לדברי מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, הדבר "גורם לפגיעה ספורטיבית בקבוצות הישראליות ביחס למקבילות שלהן במפעלים האירופים וכן לחוסר שוויון בין הקבוצות עצמן בכדורגל הישראלי, בין אלה שכבר התחזקו לאלה שהדבר לא יתאפשר להן".

עוד נכתב במכתב כי ההתאחדות צופה שהתרחשות דומה תתקיים בקרוב במדינות נוספות לנוכח התפשטות הגל השני של הקורונה ועל פיפ״א למצוא פתרון ספורטיבי ושוויוני, שיבוא לידי ביטוי ביצירת חלונות נוספים בהם תתאפשר העברת שחקנים.