חילי טרופר
חילי טרופרצילום: ללא קרדיט

האם נראה בקרוב פרימיירה ישראלית באבו דאבי? היום (רביעי) קיים שר התרבות והספורט חילי טרופר פגישה וירטואלית ראשונית עם שרת התרבות והידע באיחוד האמירויות נורה אל- כעבי.

במהלך הפגישה שהתקיימה באמצעות פלטפורמת ה-ZOOM קיימו השניים שיח בו הדגישו כי תרבות היא גשר בין עמים, בין תרבויות ובין אנשים.

השרה אל-כעבי סיפרה במהלך המפגש לשר על כך שקראה את ספריו של עמוס עוז וכך נחשפה לתרבות ולהיסטוריה היהודית.

טרופר אף הופתע לגלות כי הוא והשרה בני אותו גיל. השרים הסכימו יחד לקדם את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות מתוך תפיסת עולם כי עולם התרבות יפתח את הלבבות ויקרב בין שני העמים. השר נענה להזמנת השרה לבקר באמירויות וסוכם כי יקודם ביקור מעין זה.

השר טרופר גם הנחה את הגורמים המקצועיים במשרד, לקדם שיתופי פעולה קונקרטיים בין גופי תרבות, יוצרים ויוצרות משני העמים, תוך שימת דגש על ראייה רב תחומית וממשקית בין תחומי התרבות, החדשנות והטכנולוגיה.

בכוונת המשרד לקדם את עונת התרבות ישראל-איחוד האמירויות, ועידת תרבות משותפת וכינונה של תכנית מתכללת עם משרדי ממשלה נוספים ורלוונטיים לתחום התרבות.

השר חילי טרופר סיכם, "קיימתי שיחה מרגשת מאוד, עם מקבילתי באיחוד האמירויות, הגברת נורה בינת מוחמד אל כעבי. שמחתי לשמוע על התעניינותה הרבה בישראל בכלל ובתרבות הישראלית בפרט. בשיחה שיתפתי את השרה כי התרבות יכולה להוות גשר בין בני אדם ובין עמים ותרבויות".

"בעיני, שיתוף הפעולה בין משרדי התרבות הוא הזדמנות היסטורית אמיתית לשגשוג אזורי, לחיבור ולקידום השלום. אני סמוך ובטוח כי יחד נקדם שיתופי פעולה רבים וכי זוהי רק תחילתה של ידידות מופלאה", דברי טרופר.