קארצב הערב. מבקיע את שער השיוויון
קארצב הערב. מבקיע את שער השיוויוןצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

הפסידה בכבוד. לא הרבה נתנו סיכוי למכבי ת"א להצליח להעפיל בפעם השלישית בתולדותיה אל שלב הבתים של ליגת האלופות, מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה.

כשממול עמדה יריבה אדירה ואיכותית כמו רד בול זלצבורג האוסטרית, בעלת הניסיון הגדול במפעל האירופי היוקרתי וכשהיא נחשבת לכוח העולה בכדורגל האירופי, לרבים היה ברור כי היכולת של מכבי שכזכור עדיין לא הצליחה לנצח העונה בליגת העל הישראלית, לא תספיק מול האוסטרים המעולים.

ואז היכתה בה גם הקורונה. לא פחות מ-11 שחקנים בכירים נמצאו חיוביים לנגיף המתפשט ומכבי עלתה לשחק את שני משחקיה החשובים מול האוסטרים במאבק על הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות, כשהיא מוכה, מודבקת וחבולה.

ובכל זאת, במכבי כמו במכבי, אין דבר כזה שאין דבר כזה.

עם מאמנה היווני דוניס, מכבי הוכיחה כי אסור להספיד אותה וכי רוח הלחימה וההקרבה שלה והאופי הגדול שעזר לה לזכות בשתי אליפויות רצופות בשנתיים האחרונות, עדיין פועם בליבה.

יכולת משובחת של שחקני מכבי הנותרים הביאו אותם להפסד הרבה פחות גדול וגרוע מזה שציפו לו, כשבסיכום שני המשחקים אף היו דקות לא מעטות בהן הובילה והציגה משחק גדול מול האוסטרים העדיפים.

מה שהחל עם שער מדהים של דן ביטון במשחק הראשון מבין שניים בשבוע שעבר באצטדיון בלומפילד, משחק שהסתיים בהפסד מאכזב בתוצאה 2:1, המשיך גם הערב (רביעי) כשמכבי אמנם נקלעה לפיגור מוקדם משער בדקה ה-16, אך כעבור רבע שעה הצליחה להשוות משער מצויין של עדן קארצב הצעיר שחזר מהשאלה בהפועל חדרה.

טעות בהגנת מכבי איפשרה לאוסטרים הלחוצים לחזור להוביל בהתקפה האחרונה של המחצית הראשונה משער בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, כשזו גם חסרה את מאמנה היווני דוניס שהורחק בשני כרטיסים צהובים ואדום לאחר שמתח ביקורת קשה כלפי השופט.

מכבי עוד ניסתה להשוות אבל זה כבר באמת היה גדול עליה וזלצבורג תקעה את המסמר האחרון בדקה ה-68 וקבעה ניצחון ביתי בתוצאה 1:3 ו-2:5 בסיכום שני המשחקים.

מכבי יורדת אמנם עם הפסד כפול אבל בראש מורם, כשבכל מקרה לה ולאוהדיה מחכה חורף חם כשזו הבטיחה את השתתפותה בשלב הבתים של הליגה האירופית, מפעל הכדורגל השני בחשיבותו באירופה, כששם היא יכולה לשחק מול האקס ערן זהבי וקבוצתו פ.ס.וו איינדהובן או מול אקס אחר בדמותו של מואנס דאבור עם קבוצתו הופניים הגרמנית.

עכשיו רק שתצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה ותישאר בריאה.