אפרת פינקל
אפרת פינקלצילום: ערוץ 7

העיתונאית החרדית אפרת פינקל צייצה אמש (רביעי) בטוויטר נגד הציבור הדתי לאומי וגררה תגובות רבות.

"בעוד החרדים מתייחסים לתורה ברצינות, המזרוחניקים מתייחסים לזה כמו פילאטיס בזום", כתבה פינקל בחשבון הטוויטר שלה.

"תראו את חוסר ההבנה של הכיפות הסרוגות במכתב גדולי ישראל לעומת החרדים, ותבינו את ההבדל כולו. בלי שפה ישיבתית ובלי הבנה של דקויות", הוסיפה.

את הדברים כתבה לאחר פרסום מכתבם של מנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, בו הם קוראים להתפלל במרחב הפתוח ומבקשים לא להתארח בחג. וכן לאחר מספר ימים בהם נשמעה ביקורת על חלקים מהציבור החרדי, גם מפי אנשי תקשורת דתיים לאומיים, שלא מקפידים על הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

מכתב המנהיגים עורר דיון וכן ביקורת לאחר שלא נכתב בו כי יש לסגור את בתי הכנסת מפני סכנות הקורונה.

פינקל, עיתונאית 'בקהילה' ו'כאן מורשת', צייצה כאמור כנגד הציבור הדתי לאומי אותו כינתה "המזרוחניקים", כשכתבה "בעוד החרדים מתייחסים לתורה ברצינות, המזרוחניקים מתייחסים לזה כמו פילאטיס בזום".

"זה לא לתורה שהם מתייחסים ברצינות", הגיבה יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, "זה לרבנים שלהם. בדגש על שלהם. בלבד. זה כואב לי לכתוב את זה כי לדעתי החרדים היו צריכים להוביל במגיפה הזו, אילו רק היו מקשיבים לתורה".

העיתונאי ארנון סגל כתב: "המזרוחניקים לא מבינים בפשקווילים כלום אבל את הפסוק בתורה 'ונשמרתם לנפשותיכם מאוד' הם מבינים נהדר".

עורך העיתון 'שביעי', ישי פרידמן, הגיב: "האמת המרה היא שרבני הציונות הדתית וגם חלק מגדולי הרבנים הספרדים הבינו את משמעויות הקורונה הרבה יותר טוב מהרבנים האשכנזים החרדים".

הוא הוסיף, "למעשה, זו עוד סוגיה, אחת מרבות, שבה הרבנים האשכנזים החרדים ועסקניהם כשלו בהוראות והפסיקות שהיה צריך לתת בזמן אמת. מכאן הזעם הילדותי של צייצנים חרדים".

כזכור, בפרוץ מגיפת הקורונה בישראל הורו מנהיגי הציבור הליטאי להשאיר את תלמודי התורה החרדים פתוחים. "הפסקת לימוד התורה של תינוקות של בית רבן ובחורים בישיבות, מסוכנת יותר מנגיף הקורונה", אמרו. כשבועיים לאחר מכן השתנתה הגישה אצל חלק ממנהיגי הציבור ומאוחר יותר אצל מנהיגים נוספים.

שחר גליק, כתב 'גלי צה"ל', גם הגיב לפינקל: "מזרוחניקים קוראים מה כתוב במכתב, חרדים קוראים מה שלא כתוב בו. אבל זה כבר לא קשור לשפה ישיבתית בעיניי - אלא בעיקר לציניות".

גם מתן צור מחבורת 'אנדרדוס' הגיב: "וואו, אפרת, וואו. זאת התנשאות מאד מכוערת".