רכב חדש
רכב חדשshutterstock

מדוע עדיף לרכוש רכב יד שניה בימים אלה?

בעוד רבים מאיתנו כאן בישראל נוהגים להיזהר ולהימנע מרכישת רכב יד 2 , לא מעט פעמים מסיבות מוצדקות, ייתכן כי דווקא בתקופה הרגישה בה אנו נמצאים עתה, זהו הצעד הנכון וההגיוני לעשות. בחינה מעמיקה יותר של הנושא מגלה כי רכישת רכב משומש יכולה להיעשות גם בצורה חכמה, בטוחה ומשתלמת ביותר.

מאפייני התקופה מצריכים הרגלי צריכה חכמים ויעילים יותר – רכישת רכב יד 2

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, כאן בישראל וברחבי העולם כולו. מגפת הקורונה גורמת לבעיות קשות ביותר בתחומי החיים השונים, כאשר אחת ההשפעות החמורות ביותר היא זו הכלכלית הנובעת מהקפאתו המתמשכת של המשק. דווקא בימים אלו, יותר מתמיד, צריכים רבים מאיתנו לבחון מחדש את התנהלותנו הכלכלית ולסגל הרגלי צריכה וקנייה חכמים ויעילים יותר. בכל הנוגע לעולם הרכב, אין כל ספק כי רכישת רכב יד שניה היא פעולה מתבקשת ומשתלמת ביותר.

מיד נגיע לסיכונים הקיימים בכל זאת ברכישת רכב יד 2 אשר מרתיעים ומרחיקים רבים מאפשרות זו, וכיצד ניתן להתגבר עליהם, אך חשוב להבהיר לפני כן כי במיוחד בישראל קיים הבדל כספי עצום בין האפשרות של רכישת רכב חדש לבין זו של רכב משומש, גם כזה אשר עדיין חדש יחסית, מהשנים האחרונות. זאת מכיוון שהמיסוי על רכבים חדשים בישראל הוא מהגבוהים בעולם, מה שהופך רכישת רכב חדש ליקרה ולרוב בלתי משתלמת בעליל מבחינה כלכלית. בתקופה בה רבים מאיתנו לא יודעים כיצד ישרדו את השנה מבחינה כספית, רכישת רכב יד 2 במקום רכב חדש יכולה לסייע משמעותית לצלוח בשלום את תקופת המגפה המאתגרת כל כך.

יד שניה רכב איכותי – לא בהכרח מה שאתם מכירים

כאמור, ישנם חסרונות שונים המרתיעים רבים מהישראלים מלקנות רכב משומש. חוסר וודאות בנוגע למצבו המכאני של הרכב והצורך לחפש אחר רכבים משומשים ולנסות ולהבין בעצמנו מה מצבם הם שניים מהחסרונות העיקריים המרחיקים רבים מאיתנו מאפשרות אטרקטיבית זו, וחבל.

כיום, ניתן למצוא רכבים משומשים במצב מכאני וכללי מצוין, גם כאמור כאלו מהשנים האחרונות יחסית, אך לא רק. חשוב לזכור כי רכב ממוצע כיום יכול לשמור על תפקוד תקין ומספק לחלוטין לאורך עשרים שנים לפחות, וברבים מן יותר מכך. מאחר ושוק רכבי יד שניה בארץ הוא רחב וגדול כל כך, ניתן למצוא פחות או יותר כל סוג של רכב, מכל שנתון ובכל מצב.

רכישה חכמה של רכב משומש יכולה להיעשות, למשל, באמצעות אתרים ייעודיים המרכזים רכבים יד שניה מתווכים בין המוכרים לקונים ומציעים רכבים בדוקים, מתוחזקים ואמינים. אפשרות מומלצת נוספת להבטיח כי אתם רוכשים רכב משומש במצב טוב ואמין היא לקחת את הרכב לבדיקה לפני קנייה במוסך.

בקיצור, עם קצת מאמץ ניתן לקנות רכב יד 2 במצב טוב, ולחסוך סכומי עתק בתקופה בה המצב הכלכלי אינו יציב במיוחד...