הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: לשכת הרב

למעלה מ-1,500 בני נוער חתמו על עצומה הקוראת לשופטי בג"צ "לא להשתיק את הרבנים", בעקבות פסיקת בג"צ ולפיה יש להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו בשל התבטאויותיו.

בעצומה מתייצבים בני הנוער מאחורי הרבנים ומותחים ביקורת על מצב אמון הציבור במערכת המשפט.

"הרב שמואל אליהו שליט"א ושאר רבותינו לא יפסיקו להגיד את דבר ה' בלי שום פחד! לא אתם ולא אף אחד אחר יקבע לרבנים מה לומר!", נכתב בעצומה.

בהמשך תיארו בני הנוער כי מאז מעמד מתן תורה בהר סיני קמו ליהדות מתנגדים שונים "אך מעולם הדבר לא הצליח, ולהפך – המתנגדים רק העצימו את חיבור העם אל התורה".

עוד ציינו בני הנוער כי פסיקותיהם של שופטי בג"צ הביאו למצב שהעם איבד את אמונו במוסד זה, "אנו קוראים לכם להפסיק לדרדר את מערכת המשפט בארץ, ומתייצבים מאחורי רבותינו שימשיכו להורות את דבר ה' לעם ללא מורא!".

יהודה, אחד הנערים שחתם על העצומה, סיפר "לא יתכן שבג"צ ישתיק את רבני ישראל. אותי כנער מדאיג לראות שלכולם במדינה יש חופש ביטוי ורק את המנהיגים שלנו – הרבנים, משתיקים ופוגעים בהם. זה משהו שלא יכולנו לשתוק עליו."

השבוע פורסם מכתב תמיכה ברב אליהו, עליו חתומים כ-150 רבנים ממגוון עדות ומגזרים, המוחים גם הם על החלטת בג"צ. נזכיר כי בשבוע שעבר קבע שופט בג"צ אלכס שטיין כי יש להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, בטענה כי הרב התבטא באופן פוגעני ותוך נקיטת עמדה פוליטית. מדובר בתשובה לעתירה שהגישו נגד הרב המרכז הרפורמי לדת ומדינה, פורום תג מאיר, המטה למאבק בגזענות והאגודה לזכויות האזרח.

החלטת בג"צ גררה גל תגובות תמיכה ברב אליהו. ח"כ בצלאל סמוטריץ, יו"ר האיחוד הלאומי, תקף את השופטים וטען כי מדובר בסתימת פיות. גם בקרב החרדים היו כאלה שתמכו ברב, ויו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי ימשיכו "לעמוד לימין הרבנים שיוכלו לבטא את דבר ה' בעוז ובגאון", וכו'.