שחקני באר שבע חוגגים הישג גדול
שחקני באר שבע חוגגים הישג גדולצילום: פלאש 90

נציגה ישראלית נוספת בשלב הבתים של הליגה האירופית. הפעם האחרונה בה הופיעה הפועל באר שבע בשלב הבתים של הליגה האירופית, הייתה לפני כמעט 4 שנים, ב-7 בדצמבר 2017. את המשחק ההוא שקיימה באצטדיונה הביתי, אצטדיון טוטו טרנר, סיימה הפועל באר שבע עם הפסד בתוצאה 2:0 ליריבתה הצ'כית, ויקטוריה פלזן.

כמעט 4 שנים אחרי, הערב (חמישי) נקמה הפועל באר שבע בצ'כים כשניצחה אותה בתוצאה 0:1 במשחק שהתקיים באצטדיון המושבה שבפתח תקווה והיה על הכרטיס היוקרתי לאותו מעמד כמו אז - שלב הבתים של הליגה האירופית.

ואין מה להשוות. זו לא אותה באר שבע של אז, העשירה וזו שהייתה עם בעלים משקיעה כמו אלונה ברקת שמאז הספיקה לעזוב מספר פעמים את המועדון מבירת הנגב. עם מאמן כמו יוסי אבוקסיס על הקווים ושחקנים אחרים לגמרי, הפועל באר שבע הצליחה לעשות הישג גדול ועוד ביום בו הספורט הישראלי קיבל מכה קשה עם החלטה על הקפאת האימונים כולם עד להודעה חדשה.

באר שבע שהביסה את מאת'רוול הסקוטית בתוצאה 0:3 בסיבוב הקודם, המשיכה עם אותו הרכב ובאה על שכרה כבר בדקה השלישית כשג'ונתן אגודלו הרכש החדש סחט בעיטת עונשין מ-11 מטרים אותה בעט מי אם לא ז'וזואה הפורטוגלי לבפנים.

האדומים מבירת הנגב יכלו לרשום ניצחון גדול בהרבה על מי שנחשבה פייבוריטית דווקא מולה, אך המחצות של קבהא, אקולטסה וגולדברג השאירו את התוצאה על כנה בתום הזמן החוקי.

באר שבע תשחק בפעם השלישית בתולדותיה בליגה האירופית, כשלראשונה היא עושה זאת דרך שלב המוקדמות, ולמעשה תשחק יחד עם מכבי ת"א באותו המפעל האירופי היוקרתי.

הצ'כים שהגיעו לישראל אחרי ארבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ונמצאים במקום השלישי בליגה הצ'כית, חוזרים הפעם מישראל עם הראש בין הידיים ועם הדחה מאירופה.