שרת העליה והקליטה תמנו שטה במלונית הקורונה
שרת העליה והקליטה תמנו שטה במלונית הקורונהצילום: נגה מלסה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) הגיעה היום (חמישי) לסיור במלון דן פנורמה בתל אביב המשמש כמלונית לבידוד בתקופת הקורונה.

השרה הגיעה לראות מקרוב את תהליך הקליטה של העולים החדשים המגיעים ארצה בתקופת הקורונה. קציני פיקוד העורף סיפרו על העשייה הענפה במלון ועל הדאגה לרווחת האורחים.

"הדאגה לעולים בעת הזו היא בעדיפות עליונה והסיוע להם הוא משימה לאומית במדינת ישראל", אמרה תמנו שטה. ''אני מתרגשת לראות את שיתוף הפעולה בין משרדי לבין פיקוד העורף שהוא עולם ומלואו עבור העולים. זו ארץ ישראל היפה".

משרד העלייה והקליטה בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף והסוכנות היהודית דואגים לבידוד עבור אלפי עולים חדשים שאין להם מקום בידוד עצמי בעת משבר הקורונה.

מאז פרוץ הקורונה נקלטו לבידוד ראשוני כ-2000 עולים חדשים. העולים מלווים כל העת על ידי משרד העלייה והקליטה בסיוע הסוכנות היהודית, ומקבלים מהמשרד ליווי סוציאלי בהנגשה שפתית מלאה. כמו כן, בשטח המלונית נמצאים חיילים ועובדים דוברי שפות שונות לסיוע עבורם. העולים זוכים להרצאה אישית אודות זכויותיהם וגם מקבלים כלים להתאקלמות ראשונית בארץ.

השרה פנינה תמנו שטה: "הצעדים הראשונים בישראל הם משמעותיים לעולים והקליטה הראשונית היא חלק בלתי נפרד מתהליך העלייה המבורך לארץ ישראל. המשרד בראשותי דואג לבידוד לעולים ברגע נחיתתם בארץ ועד התאקלמותם במגורי הקבע ברשות המקומית. גם בתקופת הבידוד אנו יחד עם העולים ודואגים להנגשת הזכויות עבורם".

עוד הוסיפה השרה תמנו שטה: "הנחיתי את צוות משרדי לקדם את לימודי האולפן בזום כבר בבידוד ולהעשיר את הפעילויות לעולים בהיכרות ראשונית עם ארץ ישראל גם אם זה לא במסע רגלי. כמו שאומרים בפקע"ר העולים בידיים טובות וכמו שאומרים אצלנו במשרד "טוב להיות בבית". אני מברכת על מלאכת הקודש של מערך פיקוד העורף במלוניות ובראשם אל"מ שלומי דרור ואל"מ עמי דהן מנהלי מלוניות הקורונה. זו גאווה לראות את הצד הטוב של משבר הקורונה".

כאמור, מתחילת שנת 2020 עלו לישראל מעל 14 אלף עולים חדשים מ-78 מדינות שונות מרחבי העולים. בעת הגעתם לישראל העולים נדרשים להיכנס לבידוד ביתי ראשוני, והעולים שזקוקים לסיוע מועברים ישירות על ידי משרד הקליטה לבידוד במלוניות הקורונה.