מתנדבים בע''מ
מתנדבים בע''מצילום: דוברות משרד החינוך

לאחר ההישג שרשמה נבחרת תלמידי ישראל באולימפיאדה במתמטיקה, רושמים תלמידי המערכת הישג נוסף בפעילות למען הקהילה.

במהלך ימי הסגר, עשרות אלפי תלמידים התגייסו להתנדב בשורה רחבה של פעילויות. הן כוללות עזרה לקשישים ברכישת תרופות, בניית סוכה וחלוקת מזון. בנוסף, הם מסייעים בחלוקת מזון לנזקקים, סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים ובכלל לנזקקים.

כך למשל בני הישיבה התיכונית בבית שאן בנו סוכות עבור הקשישים ובנות אולפנת בית שאן הכינו עבורם קישוטים לסוכה. תלמידי כפר הנוער הודיות חילקו חבילות מתוקות לניצולי שואה, שהם אורחים קבועים בכפר. בשל הקורונה, התלמידים הלכו לבקר אותם בבתיהם.

עם תחילת הסגר, ביום שישי, תלמידי כפר הנוער מאיר שפייה ירדו לצומת שפייה, וחילקו לחיילים ולשוטרים במחסום שתייה ועוגות דבש. בנוסף הם ניקו את האזור. תנועות הנוער בפתח תקווה התגייסו לטובת קשישים ומבודדים וסייעו להם בבניית סוכה לחג, ותלמידי ראשית חכמה בנו סוכות לתושבי העיר אלעד.

מפתן האופק רכשו תרופות לקשישים וישיבת יבנה חיפה עסקה בפעילות גמ"ח. תלמידי אורט גרינברג קרית טבעון הניחו זרים על קברי חללי מלחמת יום הכיפורים. במקיף ה' אשדוד סייעו בחלוקת מזון לנזקקים, וצוות בית הספר חטב "תעופה וחלל" ארגן חבילות מזון לחג למשפחות נזקקות בשיתוף עם עמותת "שוועת עניים" בירושלים.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, איתי קרויטורו, אמר: "אנחנו עובדים מבוקר ועד ערב למען רווחת הנוער, כחלק מהנוער שגאה לייצג בכל מקום. יותר מזה אנחנו גאים בנוער שדואג לרווחתם של אנשים אחרים, יוצא מהבועה ומסתכל החוצה. נוער שיודע להושיט יד גם לזרים גמורים כי הם בני אדם והם זקוקים לעזרה. כל הטוב הזה, ההירתמות הזאת, מרגשים ומבורכים, כל הכבוד! זאת דוגמה לכולם ולא רק לבני הנוער, גאווה אמיתית".

שר החינוך יואב גלנט: "בשעה זו, של משבר לאומי מהחמורים בתולדותינו, הערבות ההדדית היא עמוד התווך של החברה הישראלית. יש לנו נוער נפלא, ששואל את עצמו לא רק ׳מה מגיע לי?׳ אלא ׳מה אני יכול לעשות למען האחר׳, כיצד ניתן לנצל את הזמן הפנוי כדי לתת יד וכתף למי שזקוקים להן. זוהי מופת של נתינה, אחריות ואהבת העם. כשאלו הם פני הנוער, אני רגוע. רק יחד, נמשיך להיאבק וננצח את הקורונה".

מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי: "הערכים יוצרים את התשתית שבונה ומחזקת חברה, ובימים אלה של סגר, למערכת החינוך תפקיד חשוב ומשמעותי בהובלת החיבורים וביצירה של שותפות וחיזוק האחדות בתוך החברה הישראלית. התנדבותם של עשרות אלפי בני הנוער למען קשישים, ילדים נזקקים, משפחות שכולות וחקלאים מהווה מופת לרוח של תרומה, נתינה וערבות הדדית. המערכת תמשיך לשקוד על עידוד של תלמידים להתנדב ולקחת חלק פעיל בתוך הקהילה למען חוסנה של מדינת ישראל".

צילום: דוברות משרד החינוך