זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: הלל מאיר/TPS

שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, ח״כ זאב אלקין (הליכוד), מברך על מיזם "בואו נעשה לנו חג", אשר יהפוך את חול המועד סוכות לחגיגה משפחתית בלתי נשכחת, בלי לצאת מהבית.

״השנה אפשר לשיר מה נשתנה לא רק בסדר פסח, אלא כמעט בכל חג וחג בגלל אתגר הקורונה. גם חג הסוכות הולך להיות חג שונה ממה שהתרגלנו. כולנו נשארים בבתים שלנו, במקום לצאת לרחבי ארצנו ולטייל כפי שאנחנו אוהבים''.

''אבל אנחנו לא נוותר על שמחת החג והחוויה המשפחתית המשותפת, חוויה שתהיה גם חוויה ערכית. ערוץ 7 בחסות האגף לתרבות יהודית במשרד שלנו, משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, אסף בשבילכם הצעות מגוונות מהרשת לפעילות אינטראקטיבית בימי החג עבור ילדיכם ועבור המשפחה כולה, פעילות שבה חוויה תפגוש את עולם הערכים של המורשת שלנו. חג סוכות שמח״, איחל השר אלקין.

האתר החדש של "בואו נעשה לנו חג" מקבץ עשרות פעילויות תוכן הכוללות סיורים וטיולים וירטואלים ברחבי הארץ, משולבים בחידות ומשחקים, מופעי תרבות הכוללים הצגות חג ערכיות ומופעי שירה, מגוון רחב של שיעורים בליל הושענא רבא, שמחות בית השואבה ועוד.

במגוון הפעילויות החוויתיות השונות צפויים לקחת חלק מגוון רחב של אומנים, אנשי תרבות ודת ביניהם: ג'קי לוי, הרב דוד לאו בשיעור לליל הושענא רבא, יוסי דובדבני, תיאטרון אבני דרך, עמיחי עזר ועוד רבים וטובים. בנוסף חלק מהסיורים הווירטואליים יערכו ב"עיר דוד", "הקרן למורשת הכותל" ועוד. הפעילויות מצריכות מחשב, טאבלט או טלפון נייד.

בניטה על מיזם "בואו נעשה לנו חג"

מנכ"ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, מרדכי בניטה, סיפר לערוץ 7 על המטרה: "יש מצווה במסורת ישראל לשמוח בחג. אנחנו בסיטואציה שבה אנשים לא יכולים לצאת מהבית בגלל מגיפת הקורונה והדבר גובה מאיתנו מחירים לא פשוטים".

לדבריו, "זו הזדמנות לכל בית ישראל, להיכנס, להתרשם, להיות פעילים בתוך האירוע המיוחד הזה ולראות את המגוון הרחב של הפעילות האינטרקטיבית. זה יאפשר לאנשים גם להיות פעילים וגם להפעיל את הילדים והמשפחה".

"הרי בחג אנשים יוצאים, מתארחים, הציבור הדתי רגיל להסתובב בימים האלה. במקום זאת, כל המשפחה יכולה להתחבר יחד ליוזמה הזו, לשחק ולדבר יחד. זה מנוף לקחת את הזמן הזה ולתעל אותו למען המשפחה. לא תמיד יש לנו הזדמנויות כאלה ואנחנו יכולים לקחת את המשבר ולצאת ממנו נשכרים", אומר בניטה ומסכם, "אנחנו יכולים להיות האושפיזין של הקרובים שלנו, לשמח אותם ואותנו, ולעשות לנו חג נהדר".

מוכנים? בואו נעשה לנו חג