אלישמע סנדמן
אלישמע סנדמןצילום: באדיבות המצולם

תקופת הקורונה מביאה עימה חוסר ודאות ואתגרים לא פשוטים עבור כולם - בפרנסה, בהסתגלות לעבודה ולמידה מרחוק, איסור התקהלויות, סגירת בתי כנסת ועוד.

נראה כי כמעט ואין מי שאתגרי התקופה פסחו עליו, בכל שכבות הגיל ובכל המגזרים. בהתחלה עוד חשבנו שמהר מאד זה ייגמר ונחזור לשגרת חיים רגילה, אך ככל שעבר הזמן השלמנו עם הצורך להסתגל ל"שגרת הקורונה".

בימי הסגר שגרת הקורונה מאתגרת עוד יותר - עבודה מרחוק בזמן שצריך לתפעל בבית את הלמידה המקוונת לילדים, הצורך לחשב כל העת מי יהיה באיזה מחשב ובאילו שעות, הגבלות התנועה המקשות על שגרת היום-יום ועוד.

אך אני חושב שאל "שגרת הקורונה" צריך להכניס עוד מרכיב, חשוב לא פחות מאלו שכבר סיגלנו לעצמנו. מרכיב שמוציא אותנו מההישרדות שלנו ומשאיר את הראש, עם כל הקושי, מעל המים ויכול אפילו להיות המקפצה הגדולה שלנו. מרכיב זה הוא החשיבה מחוץ לקופסא והמצאה של עצמנו מחדש.

* * *

בתחילת תקופת הקורונה, אי שם בסוף חודש אדר, יצאתי לחל"ת ממקום עבודתי. בשבוע הראשון נהנתי מהחופשה שנחתה עלי מהשמיים, הרי לא כל יום זוכים למתנה שכזו. אך ככל שעברו הימים הבנתי שזו לא חופשה קצרה שאחריה חוזרים לשגרה רגילה, הבנתי שהתקופה הזו צפויה להתארך וצריך לחשוב מחוץ הקופסא ולהמציא את עצמי מחדש.

אחרי שנים של עיסוק בתחום התקשורת וליווי עמותות ומיזמים ביחסי ציבור החלטתי יחד עם חבר יקר לפתוח משרד פרסום ויחסי ציבור. התחלנו בחשיבה לקראת הקמת העסק.

לאחר אינספור דיוקים הפכתי את החלום למציאות, כשברקע מספר החולים עולה מידי יום בצורה מדאיגה, הסגר הראשון עדיין זכור לכולם וכניסה לסגר נוסף היה רק עניין של זמן. התלבטנו אם נכון לצאת בתזמון שכזה, אך בסופו של דבר החלטנו לקפוץ למים מתוך אמונה אמיתית במה שיש לנו להציע, וכמובן במי שמכוון את הכל מלמעלה.

* * *

במפגשים עם הלקוחות ובשיחות עם חברים מתחדד לי בחודשים האחרונים עד כמה תקופה קשה זו היא תקופה של הזדמנות. נכון, היא לא פשוטה, אבל אם רק נצליח להיות יצירתיים, להמציא את עצמנו מחדש, לפתוח כיוונים נוספים - נוכל להישאר עם הראש מעל המים, למלא את הכלים שהקב"ה הביא לנו בשפע גדול ולהינות ממקפצה משמעותית עבור עצמנו ומשפחתנו.

טוב, זה לא פשוט לקום ולהמציא את עצמנו מחדש. אבל כדי להצליח בזה אנחנו חייבים להאמין בעצמנו.
הרב קוק מלמד אותנו במקומות רבים בכתביו להאמין בכוחות שלנו. "בן אדם, עלה למעלה עלה... יש לך כנפי רוח" כותב הרב זצ"ל באחת הפסקאות המוכרות שגם הולחנה ומתנגנת מיד בראש של מי שקורא אותה "אל תכחש בם... דרוש אותם וימצאו לך מיד". הכוחות נמצאים בך אבל אתה צריך לא להתכחש להם, צריך לחשוף אותם. זה נכון ברוחניות אך גם בגשמיות.

דווקא בתקופה הזאת של חוסר הוודאות יש הזדמנות לכל אחד ואחת מאיתנו לנסות משהו חדש, לנסות להגשים את החלום שתמיד השארנו בצד - למלא ולהגשים את הברכות שנכתבנו ונחתמנו בראש השנה וביום הכיפורים. הכוחות כבר קיימים בנו, נשאר רק להוציא אותם לפועל.

יש לכם חלום בתחום העיסוק שלכם? אולי חלום דווקא בתחום שאף פעם לא העזתם לגעת? או אולי חלום שנמצא איתכם מגיל צעיר ואף פעם לא העזתם להגשים? קחו את ימי החג ומזג האוויר הנעים הצפוי לנו, שבו בסוכה - בצל האמונה, האמינו בקדוש ברוך הוא ובכוחות הנפלאים שנתן לכם - והתחילו להגשים את החלומות. נצלו את הזמן להוצאת גרסה משודרגת שלכם...

כי גם אם נרצה וגם אם לא - הסגר יישאר כאן בשבועות הקרובים, אז לפחות שאנחנו נקבל ממנו את ההזדמנות הנפלאה שהוא מביא לפתחנו.

אלישמע סנדמן - מנהל משרד יח''צ, מלווה ארגונים לחשיפה נכונה ומתגורר בצפת