ליאור שפירא
ליאור שפיראצילום: איילת לנדאו

ליאור שפירא החליטה ליצור פתרון יצירתי להנעים את הזמן בחג הסוכות תחת הסגר, פנתה ל-20 אנשים שונים וכך הכינה חוברת טריוויה מושקעת.

"המטרה בשאלות הטריוויה האלו היא קודם כל להעביר את הזמן בסוכה בנעימים ולתת מקום לכמה שיותר אנשים", אמרה שפירא, הכותבת ב'מקור ראשון' וב'TheMarker', בשיחה עם ערוץ 7.

"לא חייבים לעשות הכל בבת אחת, זה חג ארוך, יש מספיק זמן ומספיק שאלונים. התקופה הזאת משוגעת וקשה נפשית וטריוויה היא פעילות חברתית שמהנה לעשות גם לבד, גם בזוג וגם בקבוצה גדולה", הוסיפה.

לדבריה, "עוד יתרון בטריוויה הוא שכשהיא טובה - היא מהנה גם אם אנחנו לא יודעים הכל, כי אנחנו לומדים דברים חדשים ושומעים אנקדוטות טובות שלא ידענו. לא סתם לאנקדוטות מידע קטנות ומגניבות קוראים בעברית "עובדות טריוויה" (ובאנגלית Fun Facts)".

שפירא, כאמור, ליקטה לצורך הכנת החוברת 20 אנשים שונים, מומחים לתחומם, שהתנדבו לחבר מספר שאלות טריוויה בנושאים שונים. "היה לי קל למצוא את הכותבים", סיפרה שפירא. "זכיתי ואני מוקפת באנשים ידענים וחכמים שנהנים מהידענות שלהם. רובם התנדבו לכתוב, ולכמה כותבים שיש להם תחום התמחות מסוים ופחות נמצאים בפייסבוק אבל ידעתי שיהנו - פניתי בעצמי".

שפירא סיפרה מה נמצא בחוברת הטריוויה. "חוברת הטריוויה מכילה 26 שאלונים שחוברו על ידי 20 אנשים שונים", אמרה. "היא מיועדת להדפסה בבית (זה המקום להודות להדר הכט שהעמידה את החוברת להדפסה)".

כשמעיינים בחוברת מוצאים אנשים מגוונים מתחומי עניין שונים. "בין כותבי השאלונים נמנים הבלוגר הכלכלי עידן ארץ", אמרה, "תלמיד ישיבת בית אל וכותב ותיק בפייסבוק אברהם אליצור, כתבת הפלסטינים של כאן 11 נורית יוחנן, בלוגרית האופנה רונית בליי וינגרט ועורכת הבלוגייה של TheMarker, שגם כותבת בו, יעל בלקין".

"השאלות עוסקות בידע כללי מסוגים ותחומים שונים", ציינה, "גם 'גבוהים' כמו כלכלה, ספרות עברית וידיעת הארץ וגם בתחומים יומיומיים כמו בירה, דיסני והארי פוטר. המטרה היא שלכולם סביב השולחן יהיה תחום שמעניין אותם ויש להם ידע עליו. אין תחום שלא שווה להתעכב עליו ולשאול עליו שאלות מעניינות".

"היא נועדה להוסיף שמחה בחג, שנופל ממילא בתקופה גרועה. לכן ישמח אותי מאוד שהיא תגיע לכמה שיותר אנשים", כך ליאור שפירא.

להורדת חוברת הטריוויה לחצו כאן