יוסי דגן עם משפחת יוסף
יוסי דגן עם משפחת יוסףצילום: רועי חדי

משלחת תושבים מהשומרון בהובלת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ביקרה בבית ג'אן את בני משפחתו של מדחת יוסף, לוחם צה''ל שנהרג בקבר יוסף בשכם לפני 20 שנה.

דגן העניק למשפחה תמונה של קבר יוסף אז והיום, וקרוביו של מדחת קראו לשמור על הנוכחות הישראלית בקבר יוסף.

אחיו של מדחת, מהדי יוסף, אמר כי "בשבילנו המקום הזה, שבו הדם של מדחת חלחל לאדמה, הוא מקום שלא נשכח".

האח השכול סיפר: ''יוסף הצדיק נמצא בדת שלנו, זה לא סוד שאנחנו צאצאי יתרו. מאז קום המדינה החלטנו להילחם למען דגל מדינת ישראל, ונמשיך לשרת אותה כתף אל כתף - אבל קבר יוסף חשוב לנו כמשפחה. אם לא תתפללו שם, אז על מה נפל אחי? אם לא נותנים לעם ישראל להיכנס לשם, על מה מדחת נפל? הוא נפל על כלום".

בני משפחתו של מדחת יוסף: ''הפקירו את הבן שלנו, תתפללו בקבר יוסף''

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

אמו של מהדי אמרה כי "אמנם אנחנו מאמינים בגורל, אבל כואב לנו. אנחנו לא מבינים כיצד הפקירו את הבן שלנו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר למשפחה: "באנו לכאן בכאב גדול, כדי לאמץ אתכם ללבנו. תושבי השומרון לא שוכחים את מי שהגן עלינו. הבן הגיבור שלכם נפל בשמירה על המקום הקדוש ועל אותם התלמידים. אנחנו כואבים יום-יום את האסון הזה. מה שקרה בקבר יוסף הוא פצע פתוח של כל מדינת ישראל, אף אחד לא יכול להשתיק את זה".

"כולנו זוכרים יום-יום את מה שקרה", הוסיף דגן. "ההפקרה - גם של מדחת יוסף וגם של קבר יוסף - הייתה אחד מרגעי השפל של מדינת ישראל. אנחנו כאן כדי לומר לכם שאנחנו איתכם בצער ובכאב. אנחנו יודעים שהכאב לעולם לא נרגע, רק מתגבר. באנו גם לומר לכם שאנחנו מאמינים שבעזרת השם נזכה לחזור לקבר יוסף, ישיבת עוד יוסף חי תחזור לפעול שם".

לביקור הצטרפו ראש ישיבת "עוד יוסף חי", הרב יוסי אליצור, הרב מנחם בן שחר, אלוף-משנה פארס עתילה שמלווה את המשפחה, וקצין הביטחון המרחבי של אזור גב ההר, ישעיהו בן פנחס, שבעבר היה תלמיד בישיבת קבר יוסף והכיר את מדחת.

הרב יוסי אליצור העניק להוריו של מדחת יוסף מדליית זהב שעליה מוטבע ציור של קבר יוסף ואמר: "שכם היא עיר הברית, ואנחנו רוצים למחוק את ההפקרה והחרפה של הבגידה בברית". הרב מנחם בן שחר, רב בישיבה, הבטיח לבני המשפחה: "לא נשתוק עד שנתקן את מכירת יוסף ואת ההפקרה המבישה של הלוחם מדחת יוסף".