מטוס, טיסה
מטוס, טיסהצילום: איסטוק

טיסה לחו"ל נשמעת אומנם לרבים מאיתנו כמו חלום רחוק, כשאנחנו כבר מעל לחצי שנה תחת מגבלות הקורונה יחד עם שאר העולם.

עם זאת, טיסות לחו"ל עדיין מתקיימות, גם אם במתכונת מצומצמת בהרבה, וגם במידה וייעצרו לחלוטין בתקופת סגר זה או אחר, בסופו של דבר יחזרו לפעול. עבור כל מי שמתכנן לטוס לחו"ל בקרוב חשוב לזכור כי הקורונה היא מגפה עולמית, ואחת ההשלכות המיידיות של כך על הטסים לחו"ל היא הצורך בביטוח נסיעות עדכני הכולל כיסוי עבור מקרים של קורונה.

חשיבותו של ביטוח לחו"ל ומה השתנה בחודשים האחרונים – ביטוח נסיעות בקורונה

עבור מי שלא טס יותר מדי לחו"ל ואינו בקיא בכמה מהפרוצדורות המומלצות אשר תמיד מלוות יציאה מן הארץ, חשוב להסביר כי ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אחד הכיסויים הבסיסיים והחשובים ביותר בהם מומלץ מאוד להצטייד, ובפועל אכן רובם המכריע של הישראלים היוצאים לחו"ל מקפידים לרכוש ביטוח לחו"ל בטרם יציאתם מן הארץ.

ביטוח זה מבטיח כי גם במקרה של פציעה, מחלה או כל מצב אחר המצריך טיפול רפואי במדינה אחרת, העלות הרפואית (אשר לרוב מרקיעה שחקים מהר מאוד) לא תוטל עלינו ותכניס אותנו לחובות עצומים, אלא תכוסה על ידי חברת הביטוח.

מה השתנה בהקשר זה בתקופת הקורונה? ובכן, העולם כולו סובל מהמגפה, ולמרבית המדינות כלל איננו יכולים לטוס כרגע. אך מי שבכל זאת טס בימים אלו צריך להיות מודע לכך שעל מנת להיכנס למרבית המדינות אליהן כן ניתן להיכנס, קיימת חובה כיום ברכישת ביטוח נסיעות הכולל כיסוי גם עבור מקרים של קורונה (אשפוז, טיפול רפואי וכו').

בניגוד לעבר, אז רכישת ביטוח לחו"ל הייתה בגדר המלצה אשר נשארה לשיקול דעתו של הנוסע, כיום מדובר בדרישה של ממש מצד המדינות השונות, המעוניינות להבטיח כי לנכנסים בשעריהן אין קורונה, וגם אם יהיה – יוכלו לממן (באמצעות חברות הביטוח) את עלות הטיפול בהם.

עלות גבוהה מהרגיל והמלצה להשוואה

גם תקופת הביטוח התקצרה לתקופה של עד חודשיים צעירים וגם עלותו של ביטוח הנסיעות לחו"ל השתנתה בתקופה הנוכחית – במקרים מסוימים מדובר בעלות כמעט מוכפלת ביחס לזו של ביטוח הנסיעות בעולם שלפני הקורונה.

בעוד בעבר העלות הממוצעת של ביטוח לחול הייתה בסביבות 2 דולרים ליום לצעירים, כיום מדובר בכפול פעמיים או שלוש מהסכום הזה תלוי בהרחבות שרוכשים וזאת כתוצאה מהסיכוי להדבק בקורונה עוד בארץ והחזרים עבור ביטול או קיצור נסיעה לחו"ל.

כמו כן לא ניתן ברוב החברות ביטוח לא ניתן לרכוש כיום ביטוחי נסיעות רגילים כמו פעם למדינות כמו ארה"ב או אוקראינה זה שיקול שחשוב לקחת בחשבון כאשר שוקלים לטוס למדינות האלה בתקופה רגישה זו.

העלות הגבוהה יותר באופן משמעותי של ביטוח לחו"ל כיום לעומת המצב לפני שנה אחת בלבד גם הופכת את ההמלצה לביצוע השוואת ביטוח נסיעות לחשובה ומשמעותית עוד יותר – אמנם אתם צפויים לשלם פי כמה, אך גם כאן ניתן למצוא הצעות שונות ותחרות מסוימת בין חברות הביטוח ברוב המקרים שאנו בדקנו ביטוח הנסיעות הזול ביותר באמצעות שירביט חברה לביטוח, מדובר על חיסכון של עשרות דולרים לכל נוסע, כך שבאמצעות השוואת מחירים תוכלו לפחות למצוא את ההצעה הטובה ביותר, ולצמצם את הפער כמה שיותר.