לעבור בקלות אגמים ונהרות
לעבור בקלות אגמים ונהרותצילום: iStock

חילוץ של אדם שנתקע על ראש ההר עלול להיות עסק יקר ומסובך במיוחד. הצלה של מטייל בעזרת מסוק לדוגמא, עלולה להגיע עד לסכום של מאות אלפי שקלים ודורשת סיוע של כוחות רבים.

בימים האחרונים נערך אחד משלבי הניסוי המתקדמים להקמת שירות "אמבולנסים אוויריים" שיטוסו ישירות אל הנפגעים גם במקומות קשים להגעה.

חליפה שמסוגלת לעוף באוויר אולי נשמעת כמו מדע בדיוני, אבל חליפת סילון היא דבר אמיתי לחלוטין. עד היום, רוב השימוש בחליפת סילון ומכשירי הריחוף נעשה לפרקי זמן קצרים ונותר בעיקר בפעלולים או במופעי ראווה, אבל בשנים האחרונות, מנסה ריצ'ארד בראונינג להשתמש בהם גם למשימות הצלה וחילוץ ולהטיס פרמדיקים במהירות לכל מקום שהם נדרשים.

חליפת הסילון הנוכחית שהמציא בראונינג יכולה להגיע עד לגובה של 6 מטרים ולמהירות העולה על 100 קמ"ש. לדבריו, טיסה של דקה וחצי לראש ההר עשויה לחסוך כשעה וחצי של עלייה ברגל. החליפה מסוגלת להרים את האדם הלובש אותה בעזרת מנוע סילון גדול המותקן על גבו וניתן גם לשלוט על כיוון התעופה בעזרת שני מנועים קטנים הנמצאים על כל יד ומאפשרים לזוז לצדדים בעזרת תנועת הידיים.

את טיסת המבחן לחליפה ערך בראונינג בעצמו והוא אמר שמדובר בחוויה "מדהימה במיוחד". בסרטון שהפיצה החברה ניתן לראות את בראונינג חוצה בקלות אגם ועולה לראש ההר בדקה וחצי בלבד בשביל להגיע לילדה הנמצאת בראש ההר ו"לחלץ" אותה משם.

בראונינג טוען שהחליפה בטוחה במיוחד ושבשלושת השנים האחרונות הוא הספיק כבר לטוס מעל 100 פעמים ב30 מדינות שונות. מחיר החליפה הנוכחית הוא כ400,000 דולר, אך בהתחשב בכך שהיא עשויה להציל חיים במהירות- בראונינג מאמין שהיא שווה את המחיר.

עדיין לא ברור האם בעתיד נוכל לעוף לכל מקום בעזרת חליפת סילון משלנו, אבל בינתיים היא נראית כמו כלי תחבורה כיפי במיוחד.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!