מטוס אל על
מטוס אל עלצילום: דוברות אל על

חברת ״כנפי נשרים תעופה״ בבעלות איש העסקים, אלי רוזנברג, קיבלה בצהריים (שישי) מרשות החברות הממשלתיות את אישור היתר השליטה בחברת אל על.

האישור חתום על ידי שרי הממשלה - שר האוצר ישראל כץ, שרת התחבורה מירי רגב, השר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם, ושר הביטחון בני גנץ.

בעקבות קבלת ההיתר הושלם המהלך של ״כנפי נשרים תעופה״ להחזיק בשליטה באל על, לאחר שלפני כשבועיים רכשה החברה 42.88% מהמניות בהנפקה הציבורית.

עם קבלת ההיתר תפנה ״כנפי נשרים תעופה״ לאל על באופן מיידי במטרה להחליף את דירקטוריון החברה ולאפשר לה להתחיל לנהל את החברה תוך קביעת סדרי עדיפויות הנחוצים להבראתה. בכוונת ״כנפי נשרים תעופה״ למנות לדירקטוריון אל על אנשי מקצוע מובילים ובעלי ניסיון משמעותי מתחומי הפיננסים, המשפטים, התעופה והביטחון.

מ״כנפי נשרים תעופה״ נמסר "שמנו לעצמנו מטרה ברורה להשיב את אמון הלקוחות בחברה, ובשיתוף העובדים להעלות אותה מחדש על מסלול ההמראה. אל על מצויה במשבר, שרק החריף על רקע מגפת הקורונה.

אל על שיפרה באופן דרמטי את ההון העצמי שלה כשגייסה 150 מיליון דולר בהנפקה, שבמסגרתה כנפי נשרים הזרימה 370 מיליון ש״ח. אנו מתכוונים לפעול באופן מיידי לגיוס חוב של 250 מיליון דולר נוספים מהבנקים, בערבות מדינה בהיקף של 75%.

בכוונתנו להחזיר את אל על לטוס בהיקפים משמעותיים תוך הרחבת הטיסות בקווים הרווחיים, והוספת יעדים חדשים בהמשך להסכמי השלום עליהם חתמה ותחתום מדינת ישראל. לפנינו משימה קריטית להבטיח לאל על עתיד בטוח".