טוויטר
טוויטרצילום: ISTOCK

לאחר הידיעה כי הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה נדבקו בנגיף הקורונה, ניצלו מנהיגים רבים ואזרחי העולם את הרשתות החברתיות על מנת לאחל לנשיא ולרעייתו החלמה מהירה.

עם זאת, היו גם רבים שניצלו את חשבונותיהם ברשתות החברתיות על מנת לשגר איחולי מוות לנשיא האמריקאי, כולל ציוצים מזעזעים שאיחלו לנשיא "למות בייסורים".

בעקבות התופעה המזוויעה, הודיעה טוויטר כי משתמשים שינצלו את חשבונותיהם ברשת החברתית על מנת לצייץ איחולי מוות לנשיא טראמפ, מסתכנים בסגירת חשבונותיהם בטוויטר וכי הדבר מהווה הפרה של כללי השימוש ברשת החברתית. "פעולה זו מפרה את מדיניות ההתנהגות הפוגענית, האוסרת על ציוצים המאחלים או מקווים לפגיעה חמורה באדם או בקבוצת אנשים. ציוצים המאחלים או מקווים למוות, לנזק גופני חמור או מחלה קטלנית כנגד מישהו, אינם מותרים ויהיה צורך להסיר אותם", הודיעה טוויטר.

דובר הרשת החברתית אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי "מדיניות זו קיימת מאז אפריל והיא חלה על כל המשתמשים, ולא רק על טראמפ". הוא הוסיף כי "אנו נשעה משתמשים מסוימים אך לא נפעל נגד כל ציוץ. אנו נותנים עדיפות להסרת תוכן כאשר יש בו קריאה ברורה לפעולה שעלולה לגרום נזק בעולם האמיתי".

עם זאת, הודעת טוויטר זכתה גם לביקורות רבות מצד משתמשים שטענו כי "מדובר במדיניות צבועה" עקב העובדה כי משתמשים מסויימים מקבלים איחולי מוות באופן קבוע, ללא תגובת טוויטר. לעומת טוויטר, בפייסבוק הכללים מעט שונים והם מאפשרים פרסום פוסט המאחל מוות לאדם מסויים, בתנאי שאותו אדם הוא אישיות ציבורית והמשתמשים אינם מתייגים אותו בפוסט המאחל לו מוות, כך שהוא אינו נחשף ישירות לפוסט המזעזע.