ברלה קרומבי
ברלה קרומביצילום: עצמי

היום אני רוצה לספר לכם על חברי הטוב עופר. אני זוכר איך בעבר היו לנו שעות רבות של ויכוחים על דת, אבל מאז שעופר גילה את הדת החדשה שלו הוא פשוט פורח.

הוא מספר לי איך כל השבוע הוא מחכה לשבת - או יותר נכון למוצאי שבת, כדי להתקלח, להתלבש יפה ולעלות על אוטובוס לירושלים, לרקוד, לשמוח ובעיקר לשנוא. כי בדת של עופר וחבריו - דת הרק-לא-ביבי - השנאה היא הפולחן המרכזי.

למזלם של עופר וחבריו מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ולכן היא התירה להם להמשיך להתקהל באלפים ולהפגין, למרות הסגר. אמנם כתוב ש"פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה", אבל זה הרי בדת אחרת.

השבוע עופר סיפר לי בעיניים נוצצות על הפולחן הדתי של הדת שלו: "אמנם גם הפגנת יחיד עולה השמיימה. אבל מצווה מן המובחר להפגין ברבים והמהדרין לא מוותרים על הפגנה בעשרה, אפילו במצב של פיקוח נפש. יש כאלה שמתקשים להגיע לירושלים מידי שבוע לפולחן הדתי, לכן הם מקיימים פולחן בעשרה על גשרים מידי מוצ"ש. אבל מי שלא גר בסביבה דתית ואין לו חברים שרוצים להצטרף למניין עולה לירושלים אחת לשבוע, כדי לזכות בהפגנת רבים לפחות פעם בשבוע".

אתם לא מפחדים? שאלתי את עופר והוא הסביר לי. "תשמע הכל עניין של תפיסת עולם וכל אחד עושה את הבחירות על מה הוא מוכן להלחם ולהקריב את החיים. יש כאלה שהקריבו חיים במלחמות ישראל, יש כאלה שמוכנים להגיע עד לקצה העולם כדי לעזור ליהודי בצרה ויש כאלה שמקדשים את הפולחן הדתי של ההפגנה".

למרות שמדובר בדת צעירה, הפולחן הדתי של עופר וחבריו ממוסד מאד. אחת לשבוע מתכנסים כל המאמינים בירושלים עיר הקודש וצועקים ביחד קריאות בקצב אחיד. אמנם אין לדת הרק-לא-ביבי היסטוריה מדורות עברו בעיר ירושלים, אבל היא קידשה את העיר, שכן במעונו השני של ראש הממשלה בקיסריה לא היו מאפשרים קיום הפגנות שפוגעות בחיי התושבים אפילו יום אחד. בשל כך קודשה כיכר פאריז הסמוכה לרחוב בלפור והפכה למקום הפולחן המרכזי של הדת.

מבט לדת החדשה מגלה כי מלבד פולחן השנאה, שנעשה על ידי שלטים בגנות הכיבוש, צדק לאיאד ואיומים באלימות על שוטרים, ישנם פולחנים נוספים בדת, כמו יוגה קבוצתי, שירה בציבור ועוד שלל פעילויות שמלוות את הפסטיבל הדתי בבלפור מידי מוצ"ש.

השבוע בישר לי עופר שגם נבחר לדת כהן גדול, לצד הנשיאה אסתר אליה סוגדים המאמינים מאז היווסדה של הדת. הכוהן אביחי נבחר פה אחד לאחר שהשתמש בכוחו כשליט המדינה בפועל והודיע כי קדושת פולחן ההפגנה קודמת לקדושת החיים.

כך קרה שבשעה שעל כל הדתות נאסר כבר זמן רב להתפלל בקבוצות של מאות מתפללים, אפילו באוויר הפתוח ובגינות ציבוריות, בדת של עופר וחבריו הותרה התפילה עד 2,000 מאמינים ביחד, בכיכר פאריז שגודלה לא יותר מ-400 מטר.

מסתבר שחבריי הדת החדשה מאמינים בניסים מיסטיים באופן קיצוני. לדבריהם באופן ניסי נגיף הקורונה לא פוגע כלל בציבור המאמינים שמשתתפים בפולחן הדתי בכל האזור המקודש בכיכר פאריז הסמוך לרחוב בלפור. לדבריהם למרות המגיפה המשתוללת בחוץ עד היום אף מאמין שפעל מתוך דביקות בדתו לא נפגע בזמן הפולחן הדתי.

עוד לא ברור לאן הדת החדשה תתפתח ומה יקרה ביום שאחרי נתניהו למאמיניה, שדבקים בעיקרון הרק-לא-ביבי במסירות נפש. אך דבר אחד ברור: מעולם לא הייתה במדינת ישראל דת שזכתה לכבוד גדול כל כך וליחס מכבד וראוי שכזה מצד שלטונות המדינה. סוף כל סוף הגיע הזמן שגם במדינת ישראל יכבדו את הדת.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי ומנהל קמפיינים לגיוסי המונים