אסף חילו
אסף חילויח"צ

מומחה התיירות הבינלאומית והישראלית, אסף חילו, עונה על השאלות שמטרידות ישראלים רבים.

הרבה מטיילים ישראלים שואלים את אסףחילו: "לאן אפשר לטוס בקורונה?", שאלה שללא הקורונה הייתה מציגה מאות יעדים מבוקשים בחו"ל לבחירה וללא הגבלות.

החל מחודש פברואר 2020 ענפי התיירות והתעופה החלו בהסתגלות הכואבת למגפת הקורונה, מגפה שללא ריסונה העולמי עם שמירה על הנחיות והצלחת פיתוח החיסון העולמי, לא נוכל להתחיל בתהליך של חזרה לחופשה נורמלית ומוכרת.

כדי לאפשר לכם לטוס לפחות לכמה מקומות בודדים בעולם וללא צורך בבידוד של שבועיים, במשרד הבריאות מסווגים לכם את המדינות ל"מדינות ירוקות" ו"מדינות אדומות".

מדינות ירוקות הן מדינות הנחשבות יחסית בטוחות מבחינה בריאותית ולהן מספר נדבקים הנמוך מ -50 נדבקים ליום, מדינות אלו אינן דורשות בידוד ביתי לאחר החזרה.

"מדינת ישראל מסווגת עשרות מדינות כירוקות, זה לא אומר שהתחלואה במדינות האלו לא משתנה בקצב מהיר וגם אם תחלואת הקורונה נמוכה מרבית המדינות לא מוכנות לקבל אותנו כיום. אם בתחילת ספטמבר יוון, בולגריה וסרביה הסכימו לקבל ישראלים, בסוף ספטמבר גם מעט המדינות עלולות לקחת סיכון גדול עם רמת תחלואה גבוהה של קורונה בנתונים המפורסמים במשרד הבריאות. לכל מקרה, המגפה היא עולמית ומלבד הידבקות בישראל אנחנו עלולים להידבק גם במדינות הירוקות".

אסףחילוממליץלבדוק היטב כל מדינה לפני שטסים

אל הסגר השני נכנסו רגע לפני יום כיפור וטרם ידוע מתי אנחנו עתידים לצאת ממנו, היציאה מהסגר צפויה להתבצע בהדרגה וייתכן שרק בחורף נוכל לחזור לטוס ליעדים מוגבלים בעולם.

תכנון טיסה בתקופה רגילה מצריכה בדיקות וארגונים שונים מקדימים, בתקופת הקורונה רמת הסיכון לביטול טיסה עולה ועליכם להיערך בהתאם.

כדי לתכנן טיסה בתקופת הקורונה בצורה בטוחה, אסף חילו מציע להבטיח החזר כספי: "אם רוכשים את הטיסה והמלון דרך סוכנות נסיעות ובוודאי אם רוכשים לבד, מומלץ לבדוק היטב שיש מרכיב ביטול במידה והתחלואה עולה במדינה שאליה אתם רוצים לטוס או במידה והמדינה עוצרת טיסות", עוד מוסיף חילו:" בתוקפת הקורונה עדיף להיות מהירי החלטה ולטוס תוך כמה ימים מיום ההחלטה מכוון ומצב התחלואה בישראל ובמדינות נוספות לא יציב ויכול להשתנות בכל רגע, בנוסף ייתכן שלמרות כל התכנונים לא תזכו לטוס בסופו של דבר".

החופשה בתקופת הקורונה אינה אותה חופשה, עליכם לשמור על ריחוק ולהסתובב עם מסכות, להביא עמכם בדיקות קורונה שליליות פרטיות וכן יהיה עליכם למלא הצהרה בדרכם לישראל.

למרות ההגבלות שווה לכם בהחלט לנצל את התקופה: "אם המדינה בטוחה והטיסות מתאפשרות, ניתן לנצל את תקופת הקורונה הכוללת מחירים נמוכים מהרגיל. חברות התעופה, המלונות והאטרקציות שפתוחות - כל אלו ועוד זקוקים לכם והמחירים הוזלו בהתאם".

אסף מספק יתרונות נוספים בניקוי אתגרי הקורונה "מלבד יתרון המחיר, סביר להניח שהאזור סביבכם במלון ובמקומות נוספים יהיה נקי יותר מהרגיל, לא תצטרכו לסבול מעומסי ביקוש באזורי תיירות רבים ואולי אף תזכו לתוספות ושדרוגים במקומות הזקוקים לתיירות פנים באופן דחוף".