סוכה
סוכהצילום: ISTOCK

לפני יום כיפור ביקרתי במקסטוק. קניתי סוכה מתקפלת מגניבה. הגעתי לקופה, ואיזה יופי: עם העמודים ועם הבד - יצא לי 249 שקל בלבד. הגעתי הביתה, תוך עשרים דקות סיימתי להרכיב אותה, וסגרתי את הפינה. כיף.

במקביל, כבר כמעט שנה שאני בונה בית. בית אמיתי, עם 2 קומות, בטון, טיח, קרמיקה, הכל.

ולומר לכם את האמת? זה כל כך קשה ומורכב. כל כך הרבה תוכניות וצנרת וחשמל ואינסטלציה ונגרות ותיאום ספקים ואלומיניום ושליכט, ומה לא...

והעלות? ממש לא 249 שקל. מדובר על מאות אלפי שקלים. וזה באמת חתיכת כאב ראש. אבל מה? הסוכה - צריכה להחזיק לי 7 ימים. והבית? עשרות שנים.

אז אני יודע שההשקעה הזאת חשובה, ודווקא ההתעכבות על כל פרט, והבדיקה שבאמת כל מה שרצינו ותכננו באמת יהיה, כל כך קריטית.

אחרי הכל, זה בית שהולך לשרת אותנו בחלק ניכר מהחיים שלנו. אז אנחנו לא מתפשרים. ומבינים לגמרי את המורכבות, ומקבלים אותה באהבה, ואנחנו יודעים שהתקופה הזאת שאנחנו אוכלים בה חצץ - תשתלם בריבית דריבית.

האמת שכך גם צריך להסתכל על כל התחום של בניית הזוגיות והקן הפרטי שלנו. כי דווקא דבר שאנחנו רוצים שיחזיק שנים ויהיה כייפי ואיכותי - זה דבר שצריך לעבוד עליו כל הזמן. וגם אם אתם עושים הכל וזה מתעכב, תחיו בפרופורציה. אתם יכולים לחפש את בן הזוג תקופה ארוכה, אבל בסופו של דבר תחיו איתו עשרות שנים.

לכן, גם אל תקלו ראש בהחלטה, אבל גם צריך לדעת לקפוץ למים, כי עיקר העבודה וההשקעה היא לא בדייטים אלא בחיים שאחרי החתונה. כן, רק אחרי החתונה העבודה רק מתחילה. גם אם הצלחתם למצוא את האביר\ה על הסוס הלבן, זה הרגע שבו צריך להשקיע יום יום, במחשבה, ונתינה אינסופית, ואהבה בלי גבול. ולקום בלילה לילדים, ולקחת אחריות, ועוד כל כך הרבה דברים. אבל אין ספק שזה ישתלם.

לכן חברים, אני מבקש - הסתכלו לטווח הארוך. תמיד תזכרו את העמל אל מול התועלת. אל תתייאשו בדרך, כל ההשקעה שלכם עכשיו תניב לכם פירות מתוקים בעתיד. איך עשרות השנים הבאות שלכם יהיו מלאות ומשמעותיות, שכבר תשכחו לגמרי את המאמץ שעשיתם כדי לבנות את הבית הזה.

מאחל לכם חג סוכות שמח, ומתוך בניין העראי - שנזכה לבנות בניין קבע עוד השנה!

הכותב הינו יזם פרויקט 252– הדרכות וכלים למציאת זוגיות בקלות מבית ערוץ 7.