עשרות בני אדם התפרעו הערב (ראשון) בבני ברק, כאשר כוחות משטרה הגיעו לפזר התקהלות אסורה בבית כנסת ברחוב הרב דסלר בעיר.

השוטרים הבחינו במאות מתקהלים שנמצאים במקום בניגוד לתקנות האוסרות על שהייה בתוך בתי כנסת, ורובם היו ללא מסיכות וללא שמירת מרחק כנדרש.

לאחר שניתנו להם דוחות בגין התקהלות אסורה, המתקהלים החלו להתנגד והפרו את הסדר הציבורי. המשטרה עצרה 13 בני אדם שהתפרעו וחולקו דוחות בגין התקהלות בלתי חוקית.

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין אמר בתגובה לאלימות: "מצער מאוד שהמשטרה לא לומדת מטעויות העבר ומבצעת פעילות אכיפה ללא תיאום עם גורמי העירייה, תוך הפעלת אלימות קשה כנגד מתפללים, אני דורש הבהרות ברורות מפיקוד המרחב, ולעצור מיידית את האלימות הקשה הזו, תוך בירור מעמיק על התנהגות השוטרים במקום".

עימותים עם שוטרים פרצו הערב גם בצומת כיכר השבת בירושלים. חרדים קיצוניים הבעירו פחים. חמישה חשודים שהתפרעו וסרבו להזדהות עוכבו לחקירה.

דובר צה''ל הודיע מוקדם יותר כי שלושה חיילי צה''ל שנדבקו בקורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים. נכון להערב (ראשון), 1,135 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. כ-10,867 משרתים נמצאים בבידוד.

על פי נתוני משרד הבריאות, 2,576 מאומתים חדשים אובחנו אתמול בישראל. בוצעו 25,144 בדיקות. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה טיפס ל-890, וישנם 215 חולים מונשמים. מניין הנפטרים מקורונה בישראל עלה ל-1,707.

נתניהו: "נקבל החלטות על המשך הסגר רק ביום חמישי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון שבו קרא לאזרחי ישראל להקפיד על ההנחיות בתקופת הסגר, ואמר כי דיון על צמצום הסגר או הרחבתו ייערך ביום חמישי.

"אזרחי ישראל, חג שמח", פתח נתניהו. ''אני, כמוכם, חגגתי את חג הסוכות קצת שונה מתמיד, זה חג סוכות בלי אושפיזין. אני יודע, זה שונה, אבל אני מבקש מכולם - חרדים וחילונים כאחד - לשמור על ההנחיות. הנחיות הסגר הן לא נגדכם, הן נגד הנגיף, ואם נפעל כולנו יחד, אנחנו מנצחים את הנגיף הזה''.

ראש הממשלה סיפר: ''אני קיימתי היום שיחות גם בנושא הבדיקות המהירות, גם בנושא הכלכלה, גם בנושאים אחרים, סביב השעון. עובדים כדי לנצח את הנגיף.

''עכשיו, יש כאלה שכבר אומרים שיש להם אופטימיות זהירה שהסגר כבר מתחיל לעבוד, לעשות שיטוח של עקומת הגדילה. אני יותר זהיר מהזהירים, אני רוצה לחכות לפחות שיעברו 10 ימים. זה אומר שאת ההחלטות על המשך הסגר, אחרי מוצאי שמחת תורה, אנחנו נקבל רק ביום חמישי. בינתיים נדון מחר בקבינט על נתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה, המעבר משלב לשלב, שמירה על האוכלוסייה המבוגרת, הגדלת הקנסות והגברת המשמעת והאכיפה, כי זה הרי בנפשנו''.

נתניהו הוסיף: ''אני מבקש מכם כולכם להתאחד כמו ארבעת המינים לטובת העם שלנו ולטובת כל אזרחי מדינת ישראל מול מגפת הקורונה העולמית - אנחנו ננצח".