יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: Yossi Aloni/Flash90

יו"ר האופוזיציה ח''כ יאיר לפיד תקף הערב (ראשון) את התנהלות הקואליציה בראיון לחדשות 13, והצהיר: "אפשר להחליף את הממשלה גם בלי בחירות - קורא לחברי כחול להצביע אי אמון בממשלה".

"אם בשבוע הבא כחול לבן תצביע אי אמון בממשלה, יש לנו מספיק קולות - באותו ערב תקום ממשלה אחרת עם אדם אחר בראשה", אמר לפיד.

"מי שיעמוד בראשה זה לא חשוב כרגע. השר לשעבר אסף זמיר אמר שדעתו של ראש הממשלה השתבשה. אם זה המצב, והכול כל כך מסוכן, אני קורא להם להצביע אי אמון. הם מחזיקים את נתניהו ראש ממשלת ישראל ומאפשרים למחדל הנורא שלו להימשך".

יו"ר יש עתיד תומך בהפגנות השמאל נגד נתניהו: "כל עוד שומרים על ההפגנות - אני בעדן ואני חלק מהן. צריך לזכור למה אנשים מפגינים – כי הם הופקרו. כשלאנשים סוגרים את העסקים סתם, ולוקחים אותם לסגר סתם – אפשר לצפות שהם ישתקו? מדברים על ההפגנות כאילו הן תופעת טבע – הן קורות מסיבה מסוימת. יש לנו זכות מלאה להגיד את מה שאנחנו חושבים. אפשר להפגין תוך שמירה על ההנחיות".

"מי שמתעסק עכשיו בפוליטיקה לא מבין איפה הוא חי", המשיך לפיד. "המפגינים צועקים נגד נתניהו כי הוא הרג את הכלכלה הישראלית וכי הוא לא הצליח לנהל את המשבר. לא היה ניהול משבר גרוע יותר בתולדות המדינה. ההבדל בין ישראל למדינות אחרות הוא רק הממשלה - הנגיף הוא אותו נגיף. ממשלה מתפקדת מייצרת מדינה ירוקה".

מוקדם יותר היום הצהירה ח"כ מיקי חיימוביץ' מכחול לבן, כי "בימים האחרונים יש קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן, שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד. לא לוותר על מוקדי הכוח - אבל לפעול להחלפת נתניהו".

לאחר הצהרתה של חיימוביץ' נמסר מהליכוד: "ח״כ מיקי חיימוביץ׳ מכחול לבן חשפה את האמת: רבים במפלגתה שמתפרקת וקורסת בסקרים החליטו ללכת לבחירות נגד רצון הציבור ובשיא משבר הקורונה. אנו קוראים לבני גנץ להשליט סדר בבלגן שבמפלגתו ולפעול למען אחדות הממשלה למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל, אחרת ההחלטה של כחול לבן היא לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שהמדינה מצויה בשעת חירום".