אינטרנט
אינטרנטצילום אילוסטרציה: Istock

שר התקשורת יועז הנדל מוביל רפורמה חדשה במבנה שוק האינטרנט, שתשים סוף לפיצול בין ספק אינטרנט לספק תשתית.

שיטת עבודתן של ספקיות האינטרנט נוצרה לפני כ-20 שנה. השינוי המתוכנן יביא לשיפור ניכר בשירות שיקבל צרכן הקצה בתחומי האינטרנט, באמצעות מתן אפשרות ליצירת "כתובת אחת" לשירותי הספק והתשתית.

הרפורמה תטפל אחת ולתמיד בתופעת "זריקת האחריות" שהתאפשרה בגלל ההפרדה בין ספקית התשתית לספקית ה-ISP בנושאי תקלות, מה שיחייב את החברה שמספקת למנוי את השירותים לעמוד בסטנדרט שירות גבוה יותר.

אזרחי ישראל יוכלו להשוות בצורה פשוטה וברורה בין השירותים הניתנים על-ידי החברות השונות, מבלי להתעמק בהבדלים בין התשתיות והספקים המקשים על תהליך הבחירה היום.

בנוסף, הרפורמה תבטל את תופעת המנויים הכפולים - המשך תשלום מיותר לחברה שננטשה המוערך בכ-50 מיליון ₪ בשנה.

תהליך המעבר לאסדרה החדשה יהיה הדרגתי, במטרה לאפשר לספקיות להיערך לשינוי, ולמנוע מחברות התשתית הגדולות (בזק והוט) לנצל את היתרונות המבניים שלהן ולהעביר צרכנים לשירות אחוד, מה שיפגע באופן משמעותי בספקיות ה-ISP הקטנות ובכלל ויחזק את כוחן המונופוליסטי.

שר התקשורת ח"כ יועז הנדל: "הרפורמה נועדה לתקן את מבנה שוק האינטרנט שהיה נכון לשעתו. אחרי 20 שנה הגיע העת לשים סוף לפיצול בין ספק לתשתית ויצירת מוצר אחד שנקרא 'אינטרנט'. כתובת אחת להתקנות ולפתרון תקלות, אחריות מקצה לקצה, ביטול תופעת המנויים כפולים".

מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין: "משרד התקשורת יוצא ברפורמה אשר תשנה באופן דרמטי את אופן צריכת שירותי האינטרנט במדינת ישראל ותקל על מעבר בין ספקיות האינטרנט, פיצול בין ספק לתשתית מגלגל על הצרכן עלויות ומורכבויות תיפעוליות".