עצרת רבין
עצרת רביןצילום: דוברות

במלאת עשרים וחמש שנה לרצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, מתכננים מארגני העצרת לקיים השנה את האירוע לזכרו, בתאריך הרצח עצמו, ביום רביעי הארבעה בנובמבר בכיכר רבין.

העצרת תתקיים השנה תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר". בדף הפייסבוק שנפתח לעצרת נכתב: "בדיוק 25 שנה אחרי אותו יום ארור, אנחנו חוזרים לכיכר. בעיצומם של ימים נוראים, בתוך חוסר ודאות כלכלי וחברתי, כשהדמוקרטיה שלנו בתוך מאבק שמאיים להידרדר למלחמת אחים, אסור לנו לשכוח את היום האפל ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשבן עוולה מתועב רצח את ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין".

יותם יעקבא, ממארגני האירוע אומר: "זאת האחריות שלנו האנשים שהמדינה יקרה להם, שדרכו של רבין יקרה להם, שיודעים שהשלום - צוואתו וממשיכים להיאבק על דמותה של ישראל, זאת האחריות שלנו לדאוג שב- 4 בנובמבר, רבע מאה אחרי, הכיכר תהיה מלאה. לראשונה אנחנו מקיימים את העצרת המרכזית – לא במוצאי שבת, אלא בתאריך ה- 4 בנובמבר. 25 שנים בדיוק מיום הרצח, במקום בו ראש הממשלה נרצח. לא ניתן ל- 4 בנובמבר להימחק מדפי ההיסטוריה"

במרכז העצרת תערך הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן "ימים נוראים" המתאר את מסע השנאה שהוביל לרצח. כמו בשנים עברו, גם השנה על הפקת העצרת מופקדת חברת "סל אירועים והפקות" בשיתוף וסיוע יוצרי הסרט "ימים נוראים".

עם זאת, המארגנים מבהירים כי גם העצרת וגם הקרנת הסרט בכיכר יערכו בכפוף להנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם משטרת ישראל.