אבנר נתניהו
אבנר נתניהוצילום: פלאש 90

אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב היום (שני) להפגנות ולסיסמת ההפגנה "לך" שהפכה נפוצה.

נתניהו הבן יצא נגד הסיסמה "לך" שכביכול מצווה על מי שנבחר באופן דמוקרטי לפנות את מקומו בהנהגה.

"ביום האחרון אני רואה בפיד שלי המון 'לך' שחור שמוצמדים לתמונות פרופיל", כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו. "עוד חבר ועוד זוג שפגשתי בטיול ועוד מישהו מהלימודים".

"הגיוני בסך הכול", כתב. "גדלתי במסגרות של 'שמאלנים'. למדתי בליד"ה, שירתתי במודיעין ואני לומד בעברית".

"כשהטרנד הזה נהיה נפוץ בחודשים האחרונים, הטון המצווה הזה, כאילו לגיטימי לומר למי שבחרו בו באופן ישיר אני ועוד 1,352,448 איש נוספים (ועוד 867,979 הצביעו לו באופן עקיף) ללכת הביתה, כאילו ההצבעה שלנו לא נחשבת. בדרך כלל אני שומר את התסכול הזה לעצמי", הוסיף.

"'אתה לא אובייקטיבי ולכן לא לגיטימי שתביע את דעתך' אומרים/רומזים לי (כאילו שמישהו אובייקטיבי, כאילו שהקול בבחירות וחופש הביטוי מותנים באובייקטיביות)", אמר.

"לא אגיד 'לכו אתם', כולנו כאן באותה הסירה ואני לא שוכח את זה לרגע", ציין. "לכולם אכפת מהמצב כאן כל אחד בדרכו ולפי השקפתו, מתסכל אותי הביטול של דעתי ושל עוד רבים, רבים אחרים, מכל המקומות, כל הגילאים".

לדבריו, "המילה הזאת, 'לך', לא תורמת בכלל בכלל לתחושת אחדות. מבטאת זלזול בכללי המשחק הדמוקרטיים. למחות ולא להסכים זה בסדר גמור והכרחי בדמוקרטיה, אבל יש דרך להחליף שלטון בדמוקרטיה וקוראים לה קלפי. אז אולי לפחות תוסיפו אחרי המילה 'לך' את המילה 'לבחירות', גם אם זה אומר שהעם יחליט שהוא דווקא ישאר".