התליון שהוצא מגופו של התינוק
התליון שהוצא מגופו של התינוקצילום: דוברות מרכז שניידר

מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים ורגלים בשליפת גופים זרים מגופם של ילדים ונערים. אולם, גם הצוות הוותיק הופתע כאשר למיון הגיע תינוק בן שלושה חודשים בלבד לאחר שבלע תליון.

התינוק הקטן הובהל על ידי הוריו למחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) כשהוא משתנק ומתקשה לנשום ולאחר שהוריו הבחינו כי אחיו הכניס לפיו חפץ או דבר מאכל. בצילום הרנטגן זוהה תליון גדול הממוקם בחלק העליון של הושט.

משם הועבר התינוק בדחיפות לחדר הניתוח ועבר בדיקת אזופגוסקופיה, בדיקה בה מכניסים לושט דרך הפה, צינור אופטי (אנדוסקופ) ומסתכלים על חלל הושט ובאמצעות מלקחיים אופטיות נשלף תליון הזהב.

הבדיקה בוצעה על ידי ד"ר יורם שטרן, מנהל היחידה לדרכי נשימה עליונות בבית החולים, יחד עם הרופא המרדים, ד"ר יורי ברק והאחות נינה גזנצביי.

ד"ר שטרן ציין בסיום האירוע, "אני מורגל במאות מקרים של בליעות ושאיפות גופים זרים אבל מקרה כזה אצל תינוק כל כך קטן, בהחלט אינו שכיח. לשמחתי הפעולה המהירה שלנו בשיתוף צוות ההרדמה וחדר ניתוח, הצלחנו לשלוף את התליון מהושט ללא פגיעה ובמהירות, התינוק חש בטוב ושוחרר לביתו".

לדבריו, "חשוב להדגיש להורים, בכל זמן ובעיקר עתה, בתקופת הקורונה בה הילדים מבלים הרבה יותר בבתים, יש להרחיק מהישג ידם חפצים דוגמת תכשיטים, מטבעות, בטריות, מגנטים ולמעשה כל דבר העלול להכנס לפיהם".