חבר הכנסת ישראל אייכלר
חבר הכנסת ישראל אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ ישראל אייכלר פנה לנציגים החרדים, לחבר קבינט קורונה השר אריה דרעי וליו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר בדרישה שלא לאשר המשך "תקנות החירום" שיעלו בממשלה ובכנסת בשבוע הבא.

"האלימות המשטרתית בחסות תקנות החירום, שברה כל שיא של אכזריות בשם הבריאות" אמר ח"כ אייכלר.

לדבריו, "חצינו את הקו האדום המפריד בין קשיחות משטרתית לאלימות שנועדה לספק יצרים של התקשורת העויינת, הצמאה למראה חרדים מוכים ברחובות. חלק מהשוטרים מצאו טרף קל להוצאת אגרסיות ואכזריות עמוקה נגד חרדים.

"במצב כזה, אסור לשתף פעולה עם חוקי החירום ואין לאפשר למשטרת ישראל סמכות לפגוע בשלום הציבור ולסכן אזרחים על רקע תקנות החירום", טען.

"הוכח שחלק מן השוטרים אינם מסוגלים להבחין בין רע לטוב, בין פיקוח על שמירת הסדר לבין דיכוי אלים", הוסיף ח"כ אייכלר.

תגובת משטרת ישראל:

מבצע "אחריות מנצחת" - כוחות משטרת ישראל פעלו במהלך הלילה באזור כיכר השבת בירושלים לאכיפה של הסגר ותקנות הקורונה ועצרו 18 חשודים.

כוחות המשטרה פעלו לאורך הלילה לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, ובתוך כך פיזרו מספר מוקדים בהם זוהו התקהלויות, ונגד אלו שהתנגדו להישמע להנחיות, נרשמו קנסות.

במהלך הלילה המשיכו כוחות המשטרה לאכוף את הסדר במקום תוך שקיצוניים יידו לעבר השוטרים אבנים וחפצים שונים. 2 שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי, כמו כן נגרם נזק למספר ניידות משטרה, רכבים פרטיים ולרכוש הרשות המקומית.

במהלך פעילות ולאורך הלילה נעצרו סה"כ 18 חשודים בהפרות הסדר ויידוי אבנים לעבר השוטרים והם הועברו לחקירה וכנגד אחרים שהפרו התקנות נרשמו דוחות.

משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות על מנת לממש את אחריותה בשמירה על בריאות הציבור, ולא תאפשר לאף אדם או קומץ קיצוניים להצר את צעדיה.