הרב איתיאל בר לוי, ראש האגף לתרבות יהודית

ראש האגף לתרבות יהודית במשרד ההשכלה הגבוהה, הרב איתיאל בר לוי, מספר בראיון לערוץ 7 על המיזם המיוחד והמשולב 'בואו נעשה לנו חג' שנועד לצלוח את תקופת החגים בצל הקורונה.

"כשידענו שעומד להתרגש עלינו הסגר הזה אמר השר שאנחנו חייבים להביא לעם ישראל שמחה דווקא עכשיו, בסגר", מספר הרב בר לוי שבמענה לבקשת השר הזכיר את הניסיון שנרכש בתקופת הסגר הקודם, תקופת הפסח, "למדנו מהלקחים ובנינו תכנית מצויינת ואנחנו הולכים לעשות בסוכות משהו בשמיים".

בהמשך עלה יחד עם איתי גרנק הרעיון המגבש תחת קורת גג מעשית אחת עשרות גופים עמותות וחברות כאשר "כל אחד נותן את המומחיות שלו, מכניסים את הכול לסל אחד ונותנים את המוצר הזה לעם ישראל".

הרב בר לוי מעיר כי במידה מסויימת מתגלות במיזם כזה, שנולד מתוך מצוקת התקופה, יתרונות שאין בתקופה אחרת. "במצב נורמאלי אפשר להכניס לאירוע 300, 500 או 1000 וכאן אפשר להגיע לעשרות אלפים. לקחנו את אתגר הקורונה והפכנו אותו להזדמנות לתת תרבות יהודית להרבה יותר אנשים והרבה מזה בזכות ערוץ 7 עם החיבור שלנו במשרד להשכלה גבוהה ומשלימה".

על מת להגיע למוצר נכון וראוי היה צורך ללמוד את לקחי השימוש בזום בתקופת הסגר הקודם, כאשר בין השאר ישולבו עם הזום אמצעים נוספים לבד מ'משאיות השמחה' שהיו בסגר הקודם בשירותן של מספר רשויות מקומיות, "כעת אין כמעט רשות שאנחנו לא עומדים על זה שיהיו בה משאיות שמחה שיוציאו אנשים מהחצרות וירקדו וישמחו, אבל מעבר לזה אנחנו מביאים לאנשים הביתה ערכות להדפסה במחשב הביתי והן הגעה פיזית למשחקים, חידונים ועוד שמגיעים הביתה אל המשפחה. זה השדרוג הגדול מפסח לסוכות", מספר בר לוי שמודה לשר להשכלה גבוהה אלקין ולמנכ"ל המשרד מרדכי בניטה.