בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את התנהלות חסידיו של האדמו"ר מפיטסבורג בהלוויתו בה השתתפו אלפים, בניגוד לתקנות הקורונה.

"אני שולח תנחומים למוקיריו של האדמו"ר מפיטסבורג, אבל לגבי ההלוויה באשדוד – זו הפרה חמורה של הכללים. זה יוצר שתי בעיות שראינו גם בהתקהלויות אחרות – גם מדגרה של קורונה וזה גם פורם את האחדות. זה דבר שהוא בלתי נסבל", אמר נתניהו.

"אנחנו רואים את זה גם בתפילות לצערי, רואים את זה גם בהפגנות. אני קורא גם לציבור החרדי וגם לציבור החילוני - לכל אזרחי ישראל - לקיים את הכללים. אנחנו רוצים קיום אחיד של הכללים ואכיפה אחידה. יש כאן ניסיון לעשות את זה עם כל הקושי הגדול שיש בדבר. בסופו של דבר אנחנו צריכים את השיתוף של אזרחי ישראל וגם של מנהיגי הציבור", הוסיף ראש הממשלה.

הוא ביקש להימנע מהתקהלויות דתיות. "שמחת בית השואבה לפנינו. הרבנים עצמם אמרו השנה - הימנעו מזה. אפשר בנקל להפוך את שמחת בית השואבה לטרגדיית בית השואבה. לכן, הכלל הפשוט - שומר נפשו ירחק. ונשמרתם לנפשותיכם מאוד. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כולם במאמץ אחד בסוכות - לאחד את עם ישראל סביב הכללים הפשוטים הללו".

"אני אומר את זה לכל הציבור שנמצא בהתקהלויות האלה - תשמרו על עצמכם, תשמרו על היקרים לכם ותשמרו על אזרחי ישראל. זה בדיוק מה שנדרש לעשות כרגע, וכל הפרה פוגעת בכל אחד מכם, ביקרים לכם ובאזרחי ישראל", דברי ראש הממשלה.

נתניהו אמר שרק בעוד שבוע תתקבל החלטה לגבי הקלות או החמרות בסגר. "אנו חייבים לפעול על סמך נתונים. אמרתי אתמול שיש אופטימיות זהירה, אבל אני יותר זהיר מהנזהרים, אני חושב שלמדנו שכדאי לעבוד בצורה מאוד מדודה ומסודרת. אנחנו כרגע אוגרים את הנתונים הללו כל יממה. יהיו לנו נתונים רק לאחר סוף השבוע הבא, אחרי יום ראשון. שר הבריאות ביקש לאסוף את הנתונים עד ליום שני, אחרי שמחת תורה, כדי לקבל החלטה מושכלת. לכן, אני לא מתכוון להביא לא הקלות וגם לא החמרות לסגר עד ליום שני".

"לגבי המדדים והיעדים להגדרת מדרגות היציאה - זוהי החלטה לא פשוטה. אנחנו רואים מה קורה כרגע, לא רק אצלנו, אלא מה קורה בעולם. באירופה יש גל שני והוא הולך ומתעצם. במדריד, פריז ולונדון, כנראה נכנסות במהירות לסגר, יש שם גם הקלות, אבל הן כבר שם. אירופה פתחה אחרינו והיא סוגרת אחרינו, אבל היא סוגרת גם כן", הוסיף.

ראש הממשלה אמר עוד, "אני חושב שאנחנו צריכים להיות מאוד מאוד אחראים בדרך שבה אנחנו פועלים, וכשאני אומר אחראים זה מאוד לא מושפעים כרגע מלחצים או דרישה של סקטורים ודברים אחרים, וככל שנעמוד ביחד נוכל לעשות את זה. אם יש דבר אחד שאפיין את הגל הראשון זה שעמדנו יחד כממשלה אחודה. אם אנחנו רוצים להשיג את אותן תוצאות מבורכות שהיו בגל הראשון עלינו לעמוד יחד גם עכשיו".

"זה אומר שאנשים יכולים לומר את דעתם אבל בסוף כולם מתלכדים סביב ההחלטה שנקבל פה בוועדת הקורונה ובמקרה הצורך גם בממשלה. אני מקווה מאוד שאנחנו במגמת ירידה. אנחנו בקלות יכולים לפספס אותה ואנחנו יכולים גם להעצים אותה רק אם ננהג בצורה מושכלת ואחראית".