גמליאל ונתניהו
גמליאל ונתניהוצילום: לשכת השרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שקל במהלך היום (שני) לנקוט צעדים משמעותיים נגד השרה גילה גמליאל בשל הפרת הנחיות הקורונה אך החליט להמתין.

פרשן חדשות 12 עמית סגל פרסם כי נתניהו בכל מקרה לא מתכוון להביא לפיטוריה של השרה והיא לא תתפטר מיוזמתה.

בפתח ישיבת קבינט הקורונה התייחס ראש הממשלה לפרשה ואמר, "כולנו מחויבים לקיום הכללים. זה כולל את כל נציגי הציבור - שרים, שרות וחברות וחברי כנסת. בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת במשרד הבריאות. כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

השרה גמליאל התנצלה על מעשיה וטענה כי לא הפרה את ההנחיות. "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת, ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו, שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, היה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש"

במשרד הבריאות ציינו כי השרה שיתפה פעולה עם החקירה האפידמיולוגית שנערכה לה.

''המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה", נמסר.

''החקירה של השרה גמליאל הסתיימה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד", הוסיפו במשרד הבריאות.