הדמיה
הדמיהספקטור עמישר אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, אישרה להפקדה תכנית הרחבה משמעותית של קמפוס בית החולים הדסה הר הצופים.

הרחבת בית החולים כוללת הקמת חדר מיון חדש ומשודרג עם מנחת מסוקים על גגו, חדרי ניתוח מתקדמים, מגדל אשפוז בן 17 קומות, בנין חדש לשיקום ו-700 מיטות חדשות אשר הינן חלק ממגמה כלל עירונית לייעול ועיבוי שטחי בתי החולים בעיר כחלק ממגמות התפתחות האוכלוסייה בעיר.

בנוסף, יורחבו מרפאות החוץ ומעבדות המחקר של בית החולים ויפעלו בעיקר מתוך הבניין ההיסטורי אשר תוכנן ע"י אריך מנדלסון ומשמש את בית החולים מאז שנות ה-30' של המאה הקודמת. מבנה היסטורי זה מוגדר כ"מונומנט" לשימור, ועל כן התכנון החדש שמר על מבטים למבנה זה.

המרחב הציבורי המרכזי של הקמפוס ממוקם במפלס נמוך על-מנת שיופיו של המבנה ההיסטורי יהיה נוכח גם לאחר מימוש הפרויקט.

מבנה השיקום כבר נמצא בבניה, בשלב הבא עתיד להיבנות המיון החדש ובשלב האחרון ייבנה מגדל האשפוז.

הוועדה המקומית החליטה להמליץ לוועדה המחוזית על מספר שיפורים בתכנית, וביניהם חיזוק הנוחות של הגישה עבור הולכי רגל המגיעים בתחבורה ציבורית – יצוין כי כבר בעת הזו נבנות שתי תחנות של קו של רכבת קלה בסמוך לקמפוס, וכן הומלץ לחזק את הדופן המסחרית לאורך רחוב צ'רצ'יל על-מנת להופכו לרחוב פעיל יותר. הבינוי המוצע עבור בית החולים הוא בהיקף של כ-200,000 מ"ר.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "בתי החולים בירושלים הינם מהטובים והמתקדמים בארץ, מובילים בתחומי הטיפול והמחקר הרפואי ומהווים מודל לחיקוי. הרחבת בית החולים הדסה הר הצופים תייעל את השירות לתושבי ירושלים והסביבה ותאפשר הרחבת המחקר הרפואי, תוך חיזוק ופיתוח תחומי הרפואה בירושלים".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, שהוא אבי התוכנית: "אני מצדיע לעירייה ולעומד בראשה ומאחל לתושבי העיר בית חולים מודרני ומתקדם גם בחלק זה של ירושלים".

ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים: "מיקומו של קמפוס הדסה בהר הצופים הוא המרכזי ביותר מבין בתי החולים בירושלים רבתי. אני מברכת על שיתוף הפעולה ההדוק עם עיריית ירושלים וראש העיר העומד בראשה, לקידום החיוני של הרחבת וחידוש הקמפוס. אני גאה להיות זו שמובילה את בית החולים הדסה הר הצופים בימים אלו של פיתוח ושגשוג, ומודה לכל צוות העובדות והעובדים שעושים לילות כימים למען בריאותם של תושבי ירושלים".