גבול הרצועה. ארכיון
גבול הרצועה. ארכיוןצילום: אליאור כהן/TPS

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חבר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, סאלם אבו דאהר, בן 24.

אבו דאהר ביצע ירי טילים לעבר ישראל ולפני כחודש חדר לשטח ישראל באיזור כיסופים במטרה לבצע פיגוע נגד כוחות צה"ל, כשעל גופו מטען חבלה במשקל של כ- 8 ק"ג וסכין.

כתב האישום מייחס לאבו דאהר ארבעה אישומים בביצוע מספר עבירות של ניסיון לרצח המהווה מעשה טרור, קשירת קשר לפשע (מעשה טרור), הסתננות מזויינת וכן עבירות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרור, אימונים צבאיים, הכנה למעשה טרור, עבירות נשק ועוד, הכול במטרה לפגוע בבטחון מדינת ישראל.

על פי עובדות כתב האישום, בשנת 2017 התגייס אבו דאהר לגדודי צלאח א דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות. לאחר כשנה במשך מספר חודשים היה חבר בפלג צבאי של הג'יהאד האיסלמי, ולאחר מכן, עד מעצרו, חזר לפעילות והיה חבר בוועדות ההתנגדות.

בדצמבר 2017, מספר ימים לאחר הכרזת נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על ירושלים כעיר הבירה של ישראל, פנה לאבו סאהר פעיל קאסם, והציע לו לשגר טילים לעבר ישראל, על מנת לפגוע באזרחים ישראלים ולגרום למותם. אבו דאהר נענה בחיוב ובמסגרת הקשר, בשתי הזדמנויות שונות, הכינו הנאשם יחד עם פעילים נוספים טילים מסוג 107, הפעילו משגר באמצעות הטיימר וירו את הטילים לעבר ישראל.

עוד צוין בכתב האישום כי סמוך לחודש מאי השנה, החליט אבו דאהר לבצע פיגוע על גדר המערכת באיזור כיסופים כדי להיות שהיד ובהמשך הצטרפו לתכנית שניים משותפיו.

אבו דאהר הצטייד במטען חבלה, עבר אימונים ותצפת על איזור המתוכנן לפיגוע, שבוע לפני מעצרו לבש את המטען על גופו, אך הבחין במזל"ט צה"ל שמתצפת מהאוויר, התחבא במטע הזיתים והחליט לחכות עד לרגיעה.

ב-2 בספטמבר השנה לבש אבו דאהר את המטען, אשר שקל 7-8 ק"ג, ושהיה מחובר לגופו ברצועות, כך שלא יראה כי מחזיק בחפץ חשוד, והניח את המצבר באמצעותו יפוצץ את המטען, בואדי הסמוך. למטען חוברה סכין. הנאשם נטל עימו גם נפץ וכבל, כשהתוכנית הייתה לחבר אותם למטען לאחר שיעבור את הגדר, להניח את המטען מצדה המזרחי של הגדר, שם עוברים חיילי צה"ל, ולחזור לעבר המצבר, משם לפוצץ את המטען. שני שותפיו של אבו דאהר היו אמורים להישאר מאחור, לתצפת ולירות לעבר כוחות צה"ל במקרה של עימות.

בשעות הערב הגיע אבו דאהר לגדר, חצה אותה דרך פרצה שהיתה שם, כשהוא נושא את המטען על גופו, על מנת להטמין את המטען, בעזרת הסכין, ואז גילה כי הכבל ונפץ שהיו מחוברים למטען ככל הנראה נפלו בדרך. באותה עת הבחינו כוחות צה"ל באבו דאהר מגיע לגדר והתקרבו לעברו.

אבו דאהר שמע קולות של חיילי צה"ל, ואז זרק את המטען והסתתר, אך חיילי צה"ל שהגיעו למקום איתרו אותו ועצרו אותו, כשסמוך אליו המטען והסכין.

הפרקליטות מבקשת לעצור את אבו דאהר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.