צורבא מרבנן: לקטנים ולגדולים - גם בסגר

מיזם של מכון ''צורבא מרבנן'' בשיתוף החמ"ד מקיים מידי יום בחול המועד שיעורי תורה מרגשים ברוח החג, שמועברים בזום למאות ילדים שמצטרפים לפעילות, כשלאחר כל שיעור מתקיימת תפילה מיוחדת עם הילדים למיגור מגפת הקורונה.

בין מעבירי השיעורים: ראש מכון צורבא מרבנן הרב בן ציון אלאגזי, רב הישוב עפרה וראש מועצת החמ"ד הרב אברהם גיסר, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יהודה דרעי, ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יעקב שפירא, רב העיר בת ים וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה, רב העיר קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב רצון ערוסי.

בשיחה עם ערוץ 7 מסביר הרב אלגאזי מדוע דווקא בימים אלו של חול המועד בהם מצוי עם ישראל בסגר, המכון הגביר את פעילותו: "בתוך כל המהלך הזה מימי הקורונה שישבנו בסגר הראשון, ישבתי וחשבתי לעצמי, מה הקדוש ברוך הוא מוסר לנו בהתבודדות הזו שכל אחד מכונס בתוך עולמו שלו ואז חשבתי שאולי הפרוד הזה בא על מנת להוציא אותנו מתוקנים יותר. אולי זה כך גם בסגר השני שאנו מצויים בו ולכן חשבתי שמן הראוי שגם אנחנו נוסיף נדבך לתוך הימים האלה ונכתוב צורבא ששייך לחלק של בן אדם לחברו".

"זה יוצר איזשהו מהפך בתודעה", מוסיף הרב אלגאזי, "גם מבחינה חברתית שאנחנו כל כך זקוקים לזה בימים האלה, כולנו רואים את כל מה שקורה בחברה מסביב, ואנחנו צריכים המון התחשבות בבין אדם לחברו".

הרב מסביר גם על מיזם צורבא לילדים ואומר שלימוד לילדים בצורה חווייתית תפס בצורה בלתי רגילה. "אני חייב להגיד - עשינו פה חידוש גדול", מבהיר הרב אלגאזי, "לא התחלנו מהשכמת הבוקר ולא מהתפילה מה שרוב הילדים יודעים ולומדים. התחלנו ללמוד הלכות כשרות ואת כל המושגים שאדם מבוגר צריך לדעת. חשוב למען הילד שכשיגדל ויראה את המושגים הללו, דבר לא יהיה חדש עבורו, והוא ילך עם זה הלאה לכל אורחות חייו".

"דווקא בימים קשים אלו כאשר ישנה מגפה קשה אשר מביאה לריחוק ולעצבנות, זה הזמן ללמוד תורה שמעניקה את הכוח ואת המוטיבציה לאהוב את האחר ולשמור על מצוות בין אדם לחברו, ואין העולם מתקיים אלא בזכות הבל פיהן של תינוקות של בית רבן. אין מרגש יותר מלראות מאות ילדים מדי אחה"צ יושבים, שואלים שאלות את גדולי הדור ולומדים תורה בזום".