הלווית ר' הלל גולדברג
הלווית ר' הלל גולדברגוועד הרבנים

חג הסוכות השנה עובר בצער גדול על משפחת גולדברג ומכריה. בערב החג הלך לעולמו הרב הלל גולדברג זצ"ל – אבי המשפחה, מדמויות ההוד של ירושלים של מעלה.

הוא גדל והתחנך במוסדות הישוב הישן ונמנה על קהילת העדה החרדית. יחד עם רעייתו הוא זכה להקים משפחה לתפארת, 8 ילדים שמתחנכים בדרך הישר ומאירים לכל סביבתם.

סדר יומו היה מוקפד וגדוש בתורה, תפילה וחסד. מידי בוקר היה משכים לתפילת הנץ בבית הכנסת זהרי חמה, ולאחר מכן היה מתמסר להרבצת תורה ומסירת שיעורים.

בשנים האחרונות תקפה אותו מחלה קשה והוא נשא את ייסוריו בגבורה. מכריו מספרים כי גם בתקופות הקשות ביותר הוא נאחז בתורה ובמצוות, ומסר נפש על סדר יומו שכלל כאמור תפילה כותיקין והרבצת תורה.

במהלך השבועות האחרונים לחייו הלך מצבו והידרדר עד שנפטר. כאמור, 8 יתומים הותיר אחריו בהם ילדים קטנים וחתן לפני חתונתו.

בנוסף לאבל הגדול והחלל העצום, נותרה משפחתו חסרת כל ועם חובות גדולים שהותירו אחריהם הטיפולים הקשים. 8 יתומים ואלמנה שרויים כעת כספינה המיטלטלת בלב ים, מה שהוביל את מכריו להקים קרן מיוחדת "קרן יתומי משפחת גולדברג" על מנת לסייע למשפחה בשעתה הקשה.

"המחסור והמצוקה של המשפחה כבדים מנשוא. מדובר במצב של פת לחם ממש", אומר הרב ח' מיוזמי המגבית. "האבל גדול ולצדו הדאגה הקיומית מפני מה שצופן העתיד. רק אנחנו יכולים לעזור למשפחה כעת...אנחנו התקוה היחידה שלהם".

אחד ממכרי המשפחה שמעורב אף הוא במגבית מציין כי ההיענות עד כה בקרב הציבור גבוהה מאוד, אך עדיין לא מספיקה. "כדי להסיר מהמשפחה את העול הגדול, כדי לתת להם קצת תקוה, אנחנו חייבים התגייסות של כלל הציבור. יש פה אלמנה ו-8 יתומים במצב לא פשוט שהעתיד שלהם תלוי בנו".

לסיוע ולתרומות למשפחה לחצו כאן