שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הציג היום (רביעי) לציבור טכנולוגיות חדשניות לבדיקות מהירות, במרכז החדשנות בית שרמן שבמרכז הרפואי שיבא.

בתדרוך לעיתונאים סיפר אדלשטיין "אנחנו רואים את ההשפעות הראשוניות של הסגר וירידה במספרי המאומתים. עם זאת, אני לא מציע לקפוץ למסקנות שהכול נגמר, שניצחנו ושנפתח את המשק. ברור לגמרי שאנחנו צריכים זמן לא קצר כדי להיות בטוחים שהדברים הם כפי שאנחנו רוצים, זמן כדי להגיע לאותם פרמטרים שאיתם נוכל להתחיל ביציאה מהסגר".

"שלא תהיה ציפייה לפתיחת המשק לרווחה בשבוע הבא. זה יקח עוד זמן", אמר אדלשטיין. "מי שנלחם כרגע על פתיחה מהירה של ענפים במשק - פוגע בכלכלת ישראל".

אדלשטיין הדגיש: "כשנעבור את החג ונראה את הנתונים, אם הציבור שמר על ההנחיות גם בשמחת תורה. ההקפות הן אירוע שמשמח אותנו, השנה זו סכנה נוראית".

בנוגע לאכיפת תקנות החירום אמר שר הבריאות כי "אני לא החתול טום ואף אחד לא העכבר ג'רי. לא צריך לחשוב מי נתפס ומי עקף את ההנחיות. הדברים ברורים - אם נשמור על ההנחיות, זמני הסגר יוכלו להתקצר".

השר אדלשטיין סיפר כי "באמצעות מספר שיטות, אנחנו מגיעים לטכנולוגיות שיאפשר בדיקה של עשרות דגימות בו זמנית, מה שיביא אותנו לעונת התחלואה הקרובה עם יכולת של 100 אלף בדיקות ביום. אני סמוך ובטוח שזה יהיה שינוי משמעותי מבחינת היכולת שלנו לדגום את האוכלוסייה, ולאחר היציאה מהסגר לשלוט עד כמה שניתן".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו סיפר על הטכנולוגיות החדשות: "התמקדנו בעיקר בנושא של בדיקות מהירות, שיכולות לעשות סינון של האוכלוסייה בשלבים הראשונים של המחלה. החזון הוא שבכניסה לקניון תהיה בדיקת קורונה, מה שיאפשר לנו להמשיך בחיים שגרתיים למעט המסכות".