השר הנדל ופרופ' זרקא
השר הנדל ופרופ' זרקאצילום: אשר אלמקיס

שר התקשורת ד"ר יועז הנדל ביקר היום (רביעי) במרכז הרפואי זיו וסייר במחלקות המבודדות של חולי הקורונה.

השר הנדל שמע ממנהל זיו הפרופ' סלמאן זרקא ומהצוותים הרפואיים והסיעודיים במקום אודות ההתמודדות עם התקופה המורכבת ועל מלחמתם בנגיף קורונה.

שר התקשורת ביקש להיכנס ולערוך סיור בתוך אחת המחלקות, הוא התמגן כנדרש וסייר בה לצד פרופ' זרקא ומנהל הסיעוד בבית החולים, אריה ביתן.

במהלך הסיור במחלקת טיפול נמרץ, נפטר אחד החולים המונשמים. הדבר לא נעלם מעיניו של השר הנדל שאמר: "זה מצמרר ומחייב את כולנו לעצור את הקונספירציות והפוליטיקה שמאחורי המחלה. מי שמגיע לכאן, לא יכול לחשוב אחרת, אי אפשר להתעלם מהמראות. כל אחד שהולך לעולמו זה אובדן של עולם שלם".

עוד הוסיף שר התקשורת, שהיה לשר הראשון שמבקר ב"זיו" מאז התפרצות מגיפת הקורונה: "התרשמתי עמוקות מעבודת הצוותים הרפואיים במרכז הרפואי זיו, ובראשם המנהל פרופ' סלמן זרקא, שעובדים במסירות אין קץ להצלת חיים. אני מבקר בבתי החולים בצפון כי המציאות הבריאותית כאן מסובכת יותר ותשומת הלב הציבורית רחוקה במרכז.

''אנחנו נמצאים במציאות אפידמיולוגית מסובכת, במשבר כלכלי וגם במשבר אמון. אנחנו חייבים עכשיו לעצור ולהיאבק ביחד במחלה הזאת. כדי לעשות את זה, צריך קודם כל להכיר בקיומה של המחלה, לא להתכחש. אני מבקש מכאן, מכל הציבור הישראלי, שימו רגע את הפוליטיקה בצד''.

הנדל הוסיף ''אנחנו עשינו טעויות, אני מקווה שלא נעשה עוד בהמשך, אבל אתם, קחו אחריות על המשפחות שלכם. תתרחקו מהתכנסויות המוניות ותקפידו על בידוד. לנו לאנשי הציבור, הפוליטיקאים וגם לכלי התקשורת ומעצבי דעת קהל אני קורא לשמש דוגמא אישית", הוסיף הנדל.

מנהל המרכז הרפואי פרופ' סלמאן זרקא אמר בסיום הביקור: "הביקור של שר התקשורת יועז הנדל בהחלט מחזק אותנו - את הנהלת המרכז הרפואי זיו ואת הצוותים הרפואיים והסיעודיים שלנו. הוא איפשר לנו לחשוף אותו מקרוב להתמודדות היומיומית של הצוותים הנפלאים שלנו במאבקם בנגיף קורונה. לשמחתי ההתמודדות של הצוותים שלנו היא מצוינת - זה החוזק שלנו והגאווה שלנו.

''השר הנדל ראה וחווה מקרוב את התנאים הפיסיים והרגשיים של האנשים במחלקות הקורונה. אנחנו במרכז הרפואי זיו, נמשיך לפעול ולעשות את הייעוד שלנו, על מנת להעניק לתושבי הצפון את שירותי הרפואה הטובים ביותר, הן בקורונה והן ביתר השירותים והמחלקות. אנחנו מודים לשר הנדל גם על הנכונות שלו לסייע לנו באמצעים של משרד התקשורת בראשו הוא עומד, על מנת לקדם את המרכז הרפואי זיו לטובת מטופלינו היקרים והבאים בשערנו", הוסיף זרקא.

עוד בטרם התבצע הסיור במחלקות הקורונה, נועדו השר הנדל ופרופ' זרקא עם הצוותים המקצועיים של משרד התקשורת והמרכז הרפואי זיו, במטרה לבחון את חבילת הסיוע שיוכל משרד התקשורת להעמיד לטובת זיו, כדי לסייע לו בתחומי העיסוק של המשרד.