כיתה. אילוסטרציה
כיתה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

יותר ממחצית (51.18%) מהתלמידים שנדבקו בקורונה משתייכים לחינוך החרדי, כך עולה מפילוח נתוני החולים במערכת החינוך, שהועברו למשרד החינוך על ידי משרד הבריאות.

במערכת החינוך החרדית לומדים 448,298 תלמידים, המהווים 19.39% מכלל התלמידים במערכת החינוך.

על פי הנתונים, 1.75% מתוכם חלו בקורונה. במערכת החינוך הלא חרדית נדבקו בקורונה 0.63% מהתלמידים (15,285).

מפילוח נתוני התלמידים החולים לפי מחוזות עולה שבין התלמידים החולים 9.8% הם ממחוז המרכז ו-9.7% הם ממחוז הצפון.

5% מתגוררים במחוז ירושלים ו-7.8% במחוז דרום. 1,348 אנשי הוראה חולים בקורונה.

בתוך כך, אתמול (רביעי) הודיע משרד החינוך על ביטול מבחני המיצ"ב בשל המשך משבר הקורונה.

על פי הודעת המשרד לא יתייקמו גם מבחני מדידה והערכה חיצוניים נוספים, ביניהם הערכה קבועה במקצוע שפת-אם בכיתות: ד' ו- ח' והערכה משתנה בכיתות במקצועות: מתמטיקה, אנגלית, מדעים ושפת-אם בכיתות: ה', ו', ח' ו- ט'.

במקום זאת מערכת החינוך תקדיש את השנה לטובת ביסוס השימוש בכלים הפנימיים שפותחו על ידי ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך), ניטור פערים לימודיים ומתן מענים פנים בית-ספריים, צמצום הפערים הרגשיים שצברו התלמידים, צמצום פערי המחשוב והמשך ביסוס הלמידה מרחוק.

שר החינוך, יואב גלנט, הסביר את ההחלטה. "שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית, ובהתאם לכך אנחנו פועלים. ההחלטה שלא לקיים את מבחני ההערכה החיצוניים הבית ספריים, וכן ההשקעה חסרת התקדים שאנו מבצעים בקפיצת המדרגה הדיגיטלית של מערכת החינוך תוך צמצום פערים רבי-שנים בתחומי המחשוב – מהוות ביטוי מייצג למדיניותנו זאת".

"ברור לכל כי גם לאחר חזרת מוסדות החינוך לפעילות, נידרש לתת מענה לפערים שיווצרו הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט צורכי הפרט, ואנחנו נערכים לכך מבעוד מועד", אמר גלנט.