כספי טרור. אילוסטרציה
כספי טרור. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בימים הקרובים ימלאו 20 שנים ללינץ' ברמאללה שזעזע את החברה הישראלית כולה ומתברר שהמחבלים שביצעו אותו ממשיכים לקבל כסף באופן שוטף מהרשות הפלסטינית.

נוה דרומי, מנכ"לית "פורום מזרח תיכון - ישראל" המוביל את פרויקט הניצחון הישראלי אומרת שמדובר בכשל ישראלי בין היתר.

"ניסו לעצור את העברת הכספים שמגיעים לידי הטרור כולל הסתמכות על חוק 'טיילור פורס' וניסיון לאמץ אותו, אבל הדבר נדחה - גם על ידי שר הביטחון הנוכחי - ואנחנו ממשיכים לשלם באופן כלשהו כסף לרוצחי יהודים", אומרת דרומי לערוץ 7.

לדבריה, "הכשל הראשון היה התגובה החלשה והרפה של ממשלת אהוד ברק. היא נמשכת עד עצם היום הזה, שגם המחבלים שרצחו את יוסי אברהמי וואדים נורז'יץ הי"ד וגם מחבלים אחרים לא סובלים בכלא הישראלי ומקבלים משכורות עתק שיכולות להגיע ל-12 אלף שקלים בחודש".

"אם הממשל האמריקני יכול לעצור את העברת הכספים לפלסטינים ומחוקק חוק, מדוע מדינת ישראל לא יכולה לעשות זאת? איזה ערך מונע ממדינת ישראל להעביר את הכסף? הרי הפלסטינים לא יגוועו ברעב. יכול להיות שהם דווקא ירוויחו מכך כי הכסף שכן יעבור, יגיע למטרות הנכונות של חינוך ורווחה", מוסיפה דרומי.

לדעתה, דווקא הסכמי השלום עם מדינות המפרץ, הן כר נוח להפסיק העברת כספים לרשות שידוע שהם מגיעים לידי טרוריסטים.

"כשהפלסטינים רואים שהם ננטשים בכל פעם על ידי מדינה ערבית אחרת, יכול להיות שהם יבינו שדרך הטרור אינה משתלמת להם. דווקא עכשיו מדינת ישראל צריכה לאמץ מדיניות שהיא יותר נכונה".

"אם מחבל יפחד מהעובדה שהמשפחה שלו תישאר חסרת כל - גם יהרסו לה את הבית וגם לא תקבל כסף מהרשות - וכן שייכנס לכלא ולא יהנה מחיי תענוגות ומתואר אקדמי, ייתכן מאוד שלא יבצע את מעשה הטרור. ישראל צריכה לנסות ולהרתיע בכל דרך אפשרית כולל שלילת כספים שמבחינה מוסרית היא מהלך מעוות לחלוטין", מסכמת דרומי.