יאיר גולן
יאיר גולןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ השתלח הבוקר (חמישי) בשר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט, בעקבות נסיקתם של בנט וימינה בסקרים האחרונים.

"בשנת 2015, נפתלי בנט שר החינוך, נסע להתנחלות בית אל, עמד על הגג של המכולת עם מיקרופון ועודד את המתנחלים ששהו במקום להתעמת עם חיילי צה״ל, כמו אחרון נערי הגבעות. זאת לאחר שבג״צ פסק שיש להרוס מבנים לא חוקיים בהתנחלות", הזכיר גולן בפתח סדרת ציוצים בטוויטר.

לדבריו, "במקום להרגיע את הרוחות, במקום להיות שר חינוך של כולם, במקום להיות ממלכתי- בנט בחר להמריד מתנחלים לאלימות נגד כוחות הביטחון".

"לצערי יצא לי להיות בעמדה של המפקד שנאלץ להתמודד עם אלימות של מתנחלים באיו״ש. הייתי צריך מצד אחד להגן על ביטחונם של המתנחלים מפני מחבלים פלסטינים, אך לא פעם גם נאלצתי להתמודד עם המון שהוסת על ידי פוליטיקאים קיצוניים ולא אחראים כמו נפתלי בנט, שקראו למתנחלים להתעמת עם כוחות הביטחון", טען גולן.

"מפחיד לחשוב שאדם קיצוני, ילדותי וחסר אחריות כמו בנט מצליח לרמות את הציבור לחשוב שהוא דמות ממלכתית", השתלח גולן.

"מי שהמריד מתנחלים נגד חיילי צה"ל בעודו שר החינוך לא יהסס לעשות דברים קיצוניים יותר אם הוא יהיה ראש הממשלה", תקף, "הישמרו מהימין הקיצוני, המשיחי והאופורטוניסטי. הוא מסוכן לעתיד של כולנו. מסוכן לעתיד של מדינת ישראל".