פני קדם. ארכיון
פני קדם. ארכיוןצילום: אופני אביץ - פני קדם

לאחר עיכובים ודחיות, בשבוע הבא אמורה להתקיים ישיבת מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי על אישור התב״ע של הישוב פני קדם וישובים אחרים ביהודה ושומרון.

הישוב פני קדם, שממוקם בדרום מזרח גוש עציון, על ספר מדבר יהודה, הוקם לפני 20 שנה וכיום מתגוררים בו כ-60 משפחות ו-30 סטודנטים.

במשך השנים ניסו בישוב בכל דרך לקדם את אישור הישוב ותוכניות הבניה שלו ללא הצלחה. רק בשנים האחרונות חלה התקדמות והישוב עלה על מסלול אישור התב״ע. הדחיות החוזרות והנשנות של ישיבת המת״ע שפורסמו באמצעי התקשורת השונים, מעוררים חשש שמא הישיבה תדחה שוב.

כחלק מהמאמצים לצלוח את הישיבה החליטו בישוב לערוך לימוד זום להושענא רבה שיוקדש להצלחת המהלך. תושבי הישוב מזמינים את כל עם ישראל להיות איתם יחד בלימוד ולקחת חלק במאמץ להסדרת ישוב בארץ ישראל.

בלימוד יועברו שיעורים על ידי הרב יוסף צבי רימון, הרב דוד פוטש בטיש יחד עם חתנו הזמר אביחי פז גרינוולד, הרב רפי אוסטרוף, אורי שכטר, הרב אחיה סנדובסקי ותלמידי חכמים תושבי הישוב. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ישתתף אף הוא בלימוד.

תושבי הישוב מסרו: "אנחנו עושים את ההשתדלות שלנו ופונים בתפילה לקדוש ברוך הוא שיעזור לנו לקדם את המהלך לבניית ישוב בארץ ישראל. אנחנו מזמינים את ציבור אוהבי ונאמני ארץ ישראל ללימוד מגוון ומעמיק לכבוד הושענא רבה הלילה, בזום יחד איתנו, שיוקדש להצלחת הישוב ואישורו. נוכחות של קהל גדול איתנו תהיה משמעותית עבורנו ובודאי תפעל את פעולתה בשמים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר, "תשובה ציונית הולמת של היישוב פני קדם כדי לחזק את עולם התורה וההתיישבות בזמן קריטי כל כך. לצערנו הריבונות טרם הגיעה אבל אנחנו נעשה ככול שיידרש שהיא תגיע ואישורים כאלה יהיו היסטוריה. אנחנו מזמינים את ציבור הרחב להשתתף עמנו מהסוכה בבית בלימוד חוויתי למען הצלחת התיישבות ביהודה ושומרון ומדינת ישראל״.