נתניהו במסר לשמחת תורהלשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתריע הערב (חמישי) מהפרת ההנחיות בשמחת תורה, וקורא לציבור החרדי להימנע מהתקהלויות שיביאו לזינוק בתחלואה ולמוות כתוצאה מהידבקות בקורונה.

בראיון לרדיו קול ברמה ביקש נתניהו: ''תשמרו על עצמכם, אין ריקודים בשמחת תורה. אין חילול השם גדול יותר אם בגלל שמחת תורה נאבד חיים. תתפללו בחוץ, תשמרו על ההנחיות, ובכך תקדשו גם את התורה וגם את החיים.

''הציבור החרדי קרוב אליי, אני אוהב אותו מאוד. ראיתי את ההתגייסות של הציבור החרדי בגל הראשון ואת ההתגייסות של הרבנים להקפיד על ההנחיות. הציבור החרדי חי בצפיפות גדולה יותר וזה יותר קשה, אבל זה לא פותר את כולנו מלנסות יותר. אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה: ונשמרתם לנפשותיכם מאוד, תקפידו על הכללים''.

ראש הממשלה התייחס לתופעת ''חסינות עדר'' שבה מבקשים לנקוט חלקים מהמגזר החרדי, ''אין דבר כזה 'חיסון עדר'. חיסון עדר זה מוות לעדר. זה מוות לאלפים רבים של מתים. ראינו מה קורה במדינות מתקדמות אחרות שהלכו בדרך הזאת.

''אף אחד לא רודף את המגזר החרדי ואני לא אתן לזה לקרות. אבל מצד שני, גם אין הנחות. אם יש ריכוזים עם תחלואה אז זה לא משנה אם זה חרדים, דתיים, חילונים, ערבים או יהודים, ימנים או שמאלנים. כולם חייבים לקיים את הכללים, אנחנו לא רודפים אף ציבור, אנחנו רודפים את הנגיף ורודפים את המחלה''.

נתניהו התייחס לדרישת מפלגת כחול לבן להכין תקציב לשנת 2021. ''סיכמנו וחוקקנו חוק שהתקציב של 2020 יאושר בדצמבר ובמקביל כבר מכינים גם את תקציב 2021. זה החוק שהם אישרו ולצערי כחול לבן מתכחשים לזה. הם צריכים להפסיק להיות אופוזיציה בתוך הממשלה.

''המאבקים האינסופיים שלהם בממשלה מדרדרים אותנו לבחירות, הגיע הזמן להפסיק עם זה. בזמן שהם מתעסקים בפוליטיקה אני ממשיך להתעסק מסביב לשעון במאבק שלנו בקורונה''.

ראש הממשלה סיפר על אווירת חג הסוכות בצל מגפת הקורונה: ''בפעם הראשונה בחיי ישבתי בסוכה בלי אושפיזין. תמיד אני מארח חיילים בודדים, השנה לצערי לא. גם בשמחת תורה אנחנו חייבים להקפיד על הכללים''.