הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הפר בערב חג הסוכות האחרון את המגבלות שהוטלו על כלל אזרחי ישראל כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ואירח בביתו את חמיו וחמותו. כך נחשף הערב (חמישי) בחדשות 12.

כוכבי אירח את הורי אשתו בביתו שנמצא ביישוב קהילתי בצפון הארץ בערב החג שחל ביום שישי האחרון, זאת למרות ההנחיה של משרד הבריאות שקובעת שאסור לאדם להתארח בבית של אדם אחר - זאת ללא קשר למגבלת המרחק.

תגובת דובר צה''ל: "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשת הרמטכ"ל, הגרים במרחק שלושה בתים, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. הרמטכ"ל מצר על כך ולוקח אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה בשמירה על ההנחיות".

נדב ארגמן
נדב ארגמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מוקדם יותר היום התנצל ראש השב"כ נדב ארגמן על כך שאירח בני משפחה בביתו במהלך החג הראשון של סוכות, למרות סגר הקורונה והאיסור החוקי.

"עם חזרתו מנסיעת עבודה בחו"ל בה שהה ביומיים האחרונים, ראש השירות מאשר כי בשבת האחרונה ביקרו בבית המשפחה בתו החיילת, לאחר חודש וחצי שלא הייתה בבית, ובתה של רעייתו, בעלה ובנם התינוק, עליו משגיחה רעייתו במהלך ימות השבוע", נאמר בהודעה מטעמו.

בהודעה צויין עם זאת כי "בניגוד לדיווח, היחידים ששהו בבית הם ילדיו וילדיה של רעייתו. סך הנוכחים, כולל בני הבית הקבועים, היה 8 אנשים, אשר שהו באוויר הפתוח. כמו כן, בתו אינה מתגוררת קילומטרים רבים ממנו (כמצוין בדיווח) - מדובר בחיילת המתגוררת לסירוגין בבית אביה ובבית אימה". בסיום ההודעה שיצאה מטעם השב"כ צוין כי "ראש השירות מצר על אירוע זה ולוקח עליו אחריות מלאה".

נזכיר כי הדיווח על הפרת הסגר בידי ראש השב"כ הצטרף למספר דיווחים דומים בעניינם של ח"כ מיקי לוי, השרה גילה גמליאל ואחרים.