צוות רפואי במחלקת קורונה
צוות רפואי במחלקת קורונהYonatan Sindel/Flash90

על רקע התפשטות התחלואה במגזר החרדי, פורסמה הקלטה בה נשמעת רופאה חרדית שטיפלה ביולדת שמצבה קשה המפצירה ומתחננת לציבור החרדי שחלק ממנו מסרב להישמע להנחיות, לעשות חשבון נפש. ההקלטה פורסמה לראשונה באתר 'לדעת'.

"אנחנו כמו כולם מעבר לתפקידנו כרופאים שעושים כל מה שאפשר לעשות עבורה, אנחנו מתפללים יחד עם כולם. אבל חשוב שאנשים יפנימו שמדובר במחלה מסוכנת, מחלה קטלנית, מחלה שהורגת! ואני מעזה לומר את המילה המפורשת הזו, הציבור כולו עסוק באמירות שנאמרו היום. אני מכבדת את פרופ’ רביד, אבל את דעותיי האישיות אני אשמור לעצמי וכאן זה לא המקום.

"היה ראוי לקחת את תוכן הדברים ולהתייחס לזה ולעשות חשבון נפש כציבור, איך הגענו למצב הזה. על ביתי שלי אני מדברת! איך הגענו למצב שבני ברק כמעט על 50% של בדיקות חיובית? שאנשים צעירים ולא חלילה שאדם מבוגר חייו חשובים פחות, באים ואומרים יהיה בסדר. הנה, אנשים במצב קשה, אנשים משלמים בבריאות חייהם. משפחות נהרסות, ואנשים לא מפנימים זאת.

"אני מסתובבת בבני ברק ואני פשוט מזדעזעת ורואה אנשים מסתובבים ללא מסיכות ומתקהלים. על ספק ספיקא – חומרא דרבנן של אולי איזו החמרה בכשרות אנשים עושים את כל ההשתדלות, וכאן זה דאורייתא פשיטא, לא תעמוד על דם רעך ואולי אפילו חמור מכך, ‘לא תרצח’, כאילו כלום. אם זה בא מהמשטרה, מהממשלה אנחנו לא מחוייבים, אנחנו יכולים לעשות דין לעצמנו. זה לא נורמלי.

לדבריה, מדובר אמנם במיעוט, אך לכולם יש אחריות ציבורית. "רוב האוכלוסייה מנסה לשמור על הכללים, ויש פה מיעוט שעושה מה שהוא רוצה. האנשים האלה לא מפנימים שהם מסכנים חיי אדם. ריבונו של עולם אם אדם עושה משהו, פעולה שמסכנת ציבור, זה אחריות הציבור להוקיע אותו! למה אנחנו שותקים? איפה האחריות הציבורית שלנו? איך יכול להיות שאנשים עומדים ליד אנשים אחרים ללא מסיכה וכולם שותקים? הוכח תוכיח את עמיתך.

"אנשים לא מבינים שהם מסתכנים בעצמם כשהם ללא מסיכות. זה פשוט כואב, עזבי את העייפות שלנו כצוותים רפואיים ואת התשישות שלנו והתמודדות שלנו, זה לא רלוונטי, אבל בשבילכם. יש חיים לשמור עליהם, אנחנו מצווים לשמור על החיים, זו לא החמרה, זה פשוט שזה חובה על כולנו לעשות''.