Andrew Cuomo
Andrew CuomoReuters

אגודת ישראל באמריקה הגישה היום (חמישי) תביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, בבקשה למתן צו מניעה זמני נגד אכיפת תקנות הקורונה שעליהן הכריז מושל המדינה.

ההגבלות כוללות סגירת בתי כנסת בשכונות שבהן יש רוב חרדי במדינה ומבחינת המושל מרבית הריכוזים החרדיים מוגדרים אזורים אדומים.

בתביעה נטען כי התקנות שהוציא המושל, אנדרו קואמו, מפלה באופן בלתי מידתי וחוקתי את היהודים שומר התורה המצוות וכן מפרות זכויות חופש פולחן בסיסיות שקובעת החוקה האמריקנית.

לדברי פרקליטי אגודת ישראל באמריקה, התקנות ישבשו את החיים היהודיים בשמחת תורה ושמיני עצרת.

"לא הגיוני שבית כנסת ענק יוכל להכיל רק עשרה מתפללים ויידרשו עשרים תפילות שונות זו אחרי זה כדי שכל הקהילה תוכל להתפלל במניין", טענו.

התביעה טוענת גם שהאפליה כלפי היהודים מודעת שכן לשלטונות ברור שהם אינם נעים בשבת ויכולים לעבור מאזורים המוגדרים אדומים לאזורים שבהם ניתן להתפלל בבית כנסת באופן חופשי יותר.

הרב חיים דוד צוויבל, סגן נשיא בכיר באגודת ישראל באמריקה אמר כי "ברור לנו שיש להקפיד על ריחוק חברתי, עטיית מסכות וכל אמצעי הזהירות".

"עם זאת, לדעתנו ניתן להיות בטוחים גם אם יתפללו יותר מעשרה מתפללים בבית הכנסת שיכול להכיל מאות ואלפים", הוסיף.

"התביעה הזו היא מוצא אחרון", אמר יו"ר הדירקטוריון של אגודה שלמה ורדיגר. "היינו מסוגלים להשיג יחד הרבה יותר הישגים במאבק בקורונה, אילו המושל היה עובד איתנו צמוד ולא פועל ללא תיאום".