חתימת הסכמי השלום
חתימת הסכמי השלוםצילום: אבי אוחיון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא ביום שני לאישור הממשלה את הסכם השלום ההיסטורי שנחתם עם איחוד האמירויות הערביות.

בתיאום עם יו"ר הכנסת יריב לוין, נוסח הסכם השלום הופץ לעיון חברי הכנסת. ההסכם יונח ביום שני על שולחן הכנסת ויעלה לדיון ולאישור במליאת הכנסת ביום חמישי הקרוב, ה-15 באוקטובר.

בהסכם השלום נכתב כי הוא ייכנס לתוקף רק לאחר שכנסת ישראל והמועצה הלאומית באיחוד האמירויות יאשרו אותו.

להסכם השלום לחצו כאן

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר, קרא אתמול לראש הממשלה להציג בפני הוועדה את ההסדרים שנחתמו מול איחוד האמירויות וגם מול בחריין בטרם יאושרו במליאה, לרבות פרטים מסווגים שאינם מופיעים בהסכמים.

"ראש הממשלה חייב להציג בפני ועדת החוץ והביטחון את כל פרטי ההסכמים לרבות הפרטים החסויים, המשמעויות הביטחוניות וההשלכות הצפויות. אסור שהכנסת תהיה חותמת גומי של הממשלה. בנוסף על רה״מ להציג בפני הועדה את פרטי מזכר ההבנות שנחתם עם בחריין ושלא יוצג לאישור מליאת הכנסת", אמר האוזר.

ח''כ בצלאל סמוטריץ' מסיעת ימינה פנה לנתניהו בדרישה לפרט את הסיכומים הנוגעים להר הבית בהסכם בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות.

''בכדי לעמוד על האינטרס הישראלי-יהודי במקום הקדוש ביותר בעולם ליהודים, אבקש לקבל את כל הסיכומים שהוסכמו בין הצדדים, בין שבכתב ובין שבעל פה, הנוגעים להר הבית, מעמדו המדיני והקנייני, ניהולו, וסדרי הביקור והתפילה בו ליהודים ולמי שאינם. תנאי הכרחי במדינה דמוקרטית שהציבור וחברי הכנסת ידעו מה הם מתבקשים לאשר בהצבעתם בשבוע הבא במליאה'', כתב סמוטריץ' לנתניהו.

לדבריו, ''ההסכמים החדשים עם מדינות המפרץ מחייבים גם שקיפות מלאה בכל הנוגע לפרטי ההסכם ולא רק לכותרתו''.