שריפות ברחבי הארץ: אלפים פונו מבתיהם

לשריפה באזור היישוב כפר האורנים ליד מודיעין הוזעקו כ-25 צוותי כיבוי ושישה מטוסי כיבוי. המשטרה פינתה את הבתים ביישוב שבו מתגוררים כ-2,500 בני אדם.

כביש 446 מכפר האורנים לצומת שילת נפתח לתנועה. מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי הכביש נסגר לשני הכיוונים בשל שריפה שפרצה סמוך ליישוב.

תושבי חוות מעוז צבי בשומרון פונו מבתיהם בשל שריפה שפרצה באזור. מוקדם יותר פונו תושבי היישוב מבוא דותן הסמוך.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן הגיע למקום ואמר, "האש מתפשטת בשטח שבין מבוא דותן למעוז צבי, גם מכיוון כביש הגישה וגם מסביב, מקיפה כרגע מכל הכיוונים. כרגע נלחמים באש כדי שלא תגיע לבתים מתנדבים מקרב התושבים, אנשי אגף הבטחון של המועצה האזורית שומרון, לוחמי האש של כיבוי האש, עד כה פונו כמעט כל התושבים. יש עוד 5 אנשים שעסוקים בלפנות אותם. במקביל צוותי החירום של האגף לשירותים חברתיים במועצה עוסקים בלקלוט את המשפחות יחד עם וועד הישוב מבוא דותן, אירוע לא פשוט אנו כרגע עמלים ומקווים שנצליח למנוע מהאש להגיע לבתי הישוב".

מצה"ל נמסר כי עשרות לוחמי צה"ל הוקפצו לסייע בפינוי התושבים בעקבות השריפה ביישוב כפר האורנים. נמסר כי הלוחמים עובדים בשיתוף פעולה עם לוחמי האש וכוחות משטרה ומסייעים בכיבוי השריפה. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב בראשות מפקד חטיבת ״אפרים״, אלוף-משנה יפתח נורקין.

בנוסף, לוחמי צה״ל מסייעים בשעה זו בשריפה שהתלקחה סמוך ליישוב בת חפר שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״ ובפינוי עשרות משפחות מקו האש. הוקפץ מסוק כיבוי והציר בין בחן לבת חפר נחסם לתנועה.

כמו כן, הלוחמים מסייעים בשריפה שהתלקחה ביישוב מבוא דותן שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״. הלוחמים החלו בפינוי קו בתים ראשון ביישוב.

כמה שריפות גדולות פרצו גם סמוך לוואדי ערה ובאזור העיר נוף הגליל, שם נפגע אזרח באורח קל משאיפת עשן. סמוך לכפר אום אל-קוטוף בתחום המועצה האזורית מנשה פרצה שריפת חורש גדולה.

שבעה צוותי כיבוי פועלים להשתלט על שריפה ביער צ'רצ'יל ליד העיר נוף הגליל. בעיריית נוף הגליל ציינו כי תושבי השכונה יכולים להתפנות למלון פלאזה. במקביל, ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפת קוצים גדולה סמוך לצומת עילוט/ציפורי.