להתחיל מחדש
להתחיל מחדשistock

מה כל כך קשה להתחיל מבראשית, עד כדי כך שצריך לישון לפני ורק אז "לקום מחר בבוקר ולהתחיל מבראשית"?

כל התחלה היא קשה, בייחוד אם היא באה אחרי קושי כמו למשל קשר שנגמר.

מה יש בהתחלה חדשה שמעורר רגשות, פחדים, חששות, דמיונות? כיצד מומלץ להתחיל קשר זוגי חדש/מחדש?

אם להיות כנים - אין חידוש ללא חשש, ואולי טוב שכך. חשש איך יהיה? ומה נרגיש? האם נצליח? אלו שאלות מדרבנות ומקדמות לקראת מדרגה חדשה בחיים.

הדברים החדשים בחיינו הם הצבע והריגוש שבהם וכך יש להתייחס אליהם. לתכנן ולהיערך לקראת החידוש ודאי, אך יחד עם זאת גם להנות מהסקרנות ומהריגוש.

ניגש אל הדברים לא מתוך פחד, אלא בגישה של יראה. פחד – משתק, יראה- מרוממת ומדרבנת.

הרב שלמה פולמן
הרב שלמה פולמןבאדיבות המצולם

נסביר: פחד הוא תוצאה טבעית מן הלא-נודע, וזו דרך התמודדות שנועדה לשמור עלינו מסיכונים מיותרים. ההיגיון העומד מאחוריה הוא, שהתקדמות מערערת יציבות. שינוי הוא לזוז קדימה ואז כל פעם רגל אחרת באוויר, מה שיוצר את תחושת הפחד משינוי. לעומתו - עצירה ושמירה על הקיים, יוצרת לכאורה עמדה של קבוע ויציב.

יראה מרוממת פרושה לצאת לפעולה, לעזוב את 'אזור הנוחות' ליזום ולהגיב. להוביל את השינוי כפי שאני רוצה ליצור במציאות המתחדשת. זו ההזדמנות להשפיע ולעצב את המהלך הבא עלינו לטובה.

כדי להתחיל, ראשית כל אחדד ואזכיר לעצמי לאן אני רוצה להגיע ולמה. אדייק לעצמי שוב לאן אני שואף. אכין לעצמי רשימת משימות ויעדים. אבחר את המשימה הראשונה שבה אתחיל. אסתייע באמונה בריבונו של עולם שיכוון את צעדי ובאמונה כי ביכולתי להצליח. אגייס את כל כוחותיי, אעלה חיוך על פני - ואתחיל מבראשית.

אם כל ההתחלות קשות, אחרי פרידה קשה במיוחד. נפנים כי הפסקה אינה כישלון אלא הצלחה, היא מדייקת אותי מי אני ומה אני מחפש. אבדוק מה למדתי מהקשר שנגמר ואחרי מנוחה קצרה לאגירת כוחות אתחיל מחדש.

נקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב ונתחיל מבראשית.

הרב שלומי פולמן הוא מאמן אישי – מנבחרת המאמנים של פרויקט 252